شناسهٔ خبر: 50156949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

هم‌زمان با هفته کودک۱۷ برگزیده بین‌المللی کانون مهاباد تقدیر شدند

در آخرین روز از هفته ملی کودک مراسم تقدیر از برگزیدگان ملی و بین المللی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد با حضور مدیرکل کانون استان و فرماندار ویژه مهاباد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، مدیرکل کانون استان در این مراسم ضمن تبریک هفته ملی کودک، برخورداری کانون از مربیان توانمند در بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی را از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند استان در حوزه کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

جواد زاهدی افزود: اعضای مراکز شماره یک، دو و کتابخانه پستی کانون مهاباد همواره با تلاش بی دریغ مربیان خلاق و البته با حمایت‌های مسئولان شهرستانی موفق شدند در مسابقه‌های جهانی مختلفی از جمله ژاپن و بلغارستان جوایز متعددی را کسب کنند.

وی ادامه داد: ۴ نفر از ۶ برگزیده استانی راه یافته به مرحله منطقه‌ای بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون که روز شنبه ۲۴ مهر برگزار می شود از شهر مهاباد هستند و این امر نشانگر وجود استعدادهای هنری بسیاری در این شهرستان است.

زاهدی تصریح کرد: ما بزرگ‌ترها اگر می خواهیم کودکان شاد و با استعدادی داشته باشیم باید نیازهای کودکان را در کنار حقوقشان بشناسیم و برای مرتفع ساختن این نیازها برنامه‌ریزی کنیم زیرا بدون برنامه‌ریزی، امکان بروز استعدادهای کودکان وجود نخواهد داشت.

فرماندار مهاباد نیز در ادامه این جلسه ضمن تبریک هفته ملی کودک، شعار هفته ملی کودک امسال با عنوان «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» را تداعی‌گر اهمیت فراوان دوران کودکی عنوان کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انسان‌های توانمندی را به جامعه تحویل می‌دهد و از جمله مهارت‌هایی که کودکان در کانون فرا می‌گیرند مهارت ارتباط‌گیری است. 

عارف خدرلو، پیامبر گرامی اسلام (ص)، حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه‌زهرا(س) را الگوهایی ناب برای جوامع بشری دانست و افزود: ما باید فرهنگ غنی اسلامی را به نسل‌های آینده انتقال دهیم، کودکان و نوجوانان ما باید با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند و با تأسی از شخصیت سردار سلیمانی شهیدان را الگوی عملی و رفتاری خود قرار دهند.

پس از اجرای سرود توسط اعضای کانون، قصه گویی،  پخش کلیپ و قرائت پیمان نامه جقوق کودک، تقدیر از برگزیدگان ملی و بین المللی مراکز کانون مهاباد پایان بخش این مراسم بود. 

نظر شما