شناسهٔ خبر: 50151336 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس شورای عالی یمن: صنعاء در خط مقدم مقابله با تروریسم القاعده و داعش است

مریم مینایی

رئیس شورای عالی یمن پنجاه و هشتمین سالگرد انقلاب ۱۴ اکتبر را به ملت یمن تبریک گفت و تاکید کرد: صنعاء در خط مقدم مقابله با تروریسم "القاعده" و "داعش" قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از المسیره، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی یمن  در جریان سخنرانی خود به مناسبت پنجاه و هشتمین سالگرد انقلاب ۱۴ اکتبر خاطرنشان کرد، انقلاب ۱۴ اکتبر معیار و مقیاسی مهم برای جداسازی وارثان تاریخ افتخار آمیز از وارثان موقعیت‌های شرم آور تاریخ است.

وی در ادامه افزود، انقلاب ۱۴ اکتبر و تمام انقلاب‌های تاریخ علیه متجاوزان خارجی بر این موضوع تاکید دارند که شکوه و بزرگی تنها متعلق به کسانی است که در کنار کشور و ملت خود ایستاده‌اند.

المشاط همچنین تصریح کرد، همانگونه که متجاوز قدیمی هنگام ورود به یمن، امپراتوری بود که خورشید هرگز در آن غروب نمی‌کرد و سپس در پایان، در حالی که تبدیل به یک جزیره کوچک شده بود، یمن را ترک کرد، متجاوز جدید نیز به ناچار باید با وضعیتی مشابه یمن را ترک کند.

وی در خصوص تمایل صنعاء به صلح تاکید کرد، صنعاء به صلح تمایل داشته و خواهد داشت و آن یکی از مهمترین عوامل صلح و امنیت در منطقه و جهان بوده که احیای ثبات و امنیت دریانوردی در دریای سرخ به لطف آن است.

مهدی المشاط همچنین اظهار داشت، صنعاء امروز به خاطر دفاع از امنیت و ملت خود و نیز دفاع از امنیت و منافع انسانی همگان در خط مقدم مقابله با تروریسم "القاعده" و "داعش" قرار دارد.

وی عنوان داشت: صنعاء نماینده قانونی و واقعی یمن است و هر وجب از خاک کشور عزیز ما که اشغال باشد از لوث اشغالگران آزاد خواهد شد.

مهدی المشاط ادامه داد: ما از دشمنانمان در ائتلاف می‌خواهیم که به وعده‌های دروغین آمریکا و انگلیس اعتماد نکنند.

وی از متجاوزان خواست که برای خاتمه بخشیدن به تجاوز، محاصره و اشغالگری و مهار آثار و پیامدهای این جنگ ظالمانه ابتکارعملی صادقانه و عملی داشته باشند و به حاکمیت، استقلال، امنیت و ثبات یمن احترام بگذارند.

رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن همچنین گفت: در مقابل، ما از آمادگی کامل خود برای صلح فراگیر و همیشگی و ورود به تعهدات متقابل برای از بین بردن نگرانی‌ها و تقویت منافع مشروع دو طرف خبر می‌دهیم.

وی در پایان نسبت به خطر تداوم تجاوز و محاصره یمن و هدر دادن فرصت‌های صلح توسط متجاوزان هشدار داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما