شناسهٔ خبر: 50150124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر ورزش برای تجلیل از مدال‌آوران کشتی به مازندران سفر می‌کند

ساری- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت که سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان عصر روز شنبه ۲۴ مهر ماه به منظور تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران مازندرانی کشتی آزاد و فرنگی جهان به مازندران سفر می‌ کند.

صاحب‌خبر -

حسن رنگرز روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود که آیین تجلیل قهرمانان جهانی کشتی مازندران عصر شنبه در یکی از تالارهای پذیرایی شهر بابلسر برگزار خواهد شد و وزیر ورزش و جوانان به عنوان یکی از میهمانان ویژه در این آیین شرکت خواهد کرد.

وی گفت که وزیر ورزش در این مراسم همچنین از خانواده سردار شهید حسن فقهیی جویباری که به عنوان یکی از شهدای ورزشکار شاخص کشور مطرح است ، چهار مربی مازندرانی حاضر در رقابت های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ به نام‌های حامد میرعمادیان، اباذر اسلامی، بهنام احسانپور و امید عالی تبار و هشت مربی سازنده این کشتی گیران تجلیل خواهد کرد.

رنگرز با اظهار این که کشتی مازندران ریشه و پیشینه‌ای طولانی در ورزش ایران دارد و دهه‌هاست که در حال افتخارآفرینی برای کشور در میادین معتبر و مختلف بین‌المللی است ، افزود : حضور شخص اول ورزش کشور در آیین تجلیل از مدال آوران و قهرمانان کشتی قهرمانی جهان اسلو ۲۰۲۱ می تواند، انگیزه و روحیه قهرمانان در استمرار مدال آوری ها را افزایش دهد.

وی ادامه داد : پرچمداری کشتی مازندران در کاروان ایران، اعزامی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن با کسب سه مدال از هفت مدال، رکوردشکنی آزادکاران جوان مازندرانی در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان با کسب پنج مدال طلا و همچنین کسب ۶ مدال از هفت مدال تیم ملی ایران در مسابقات جهانی اسلو آخرین نمونه‌های تاریخ‌سازی کشتی‌گیران مازندرانی در عرصه‌های معتبر جهانی است.

رنگرز با اظهار این که از ۱۰ کشتی‌گیر تیم ملی، هشت آزادکار قهرمانی جهان در اسلو نروژ اهل مازندران بودند که البته نیمی از این تعداد را آزادکاران جویباری تشکیل دادند تا مهر پایتختی کشتی جهان بر پیشانی این شهر تثبیت شود ، گفت : علاوه بر این هشت کشتی‌گیر، سه مربی یعنی مصطفی میرعمادیان و اباذر اسلامی و بهنام احسانپور نیز به عنوان اعضای کادر فنی همراه با کاروان تیم ملی به نروژ رفتند تا برای نخستین بار ۱۱ چهره از کشتی آزاد مازندران همراه با تیم ملی در رقابت‌های جهانی حضور داشته باشند.

وی افزود : نتیجه این حضور پررنگ هم قابل دفاع و ارزشمند بوده است چون از هفت مدال کسب شده توسط کاروان ایران در کشتی آزاد ۶ مدال توسط مازندرانی‌ها کسب شد. سه طلا توسط حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع، دو نقره توسط محمد نخودی لاریمی و امیرمحمد یزدانی و یک برنز هم توسط مجتبی گلیج بود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت : در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی اعزامی به رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ اسلو نروژ هم مازندران سه نماینده به نام‌های سجاد عباس پور، محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی و یک مربی به نام امید عالی تبار داشت که کشتی گیران فرنگی کار مازندرانی هم در این رقابت خوش درخشیدند و ۲ مدال طلا توسط محمدهادی ساروی و علی اکبر ساروی سهم مازندران از مدال های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ بود.

سفر حمید سجادی وزیر ورزش دولت سیزدهم به مازندران دومین سفر وی به مازندران از زمان در دست گرفتن سکان وزارتخانه است. پیش از این  اولین سفر استانی وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم هم در نهم شهریور امسال به مازندران انجام شد . سجادی در آن سفر از طرح های عمرانی ورزشی درحال ساخت غرب استان بازدید داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما