شناسهٔ خبر: 50147685 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

تجدیدقوای الهلال برای بازی با پرسپولیس چقدر هزینه داشته است؟

باشگاه الهلال برای تجدیدقوای تیمش در لیگ قهرمانان آسیا پیش از دیدار با پرسپولیس هزینه نجومی کرده است.

صاحب‌خبر -

تجدیدقوای الهلال برای بازی با پرسپولیس چقدر هزینه داشته است؟

به گزارش فارس، باشگاه الهلال عربستان پرطرفدارترین تیم باشگاه سعودی قرار است شنبه پیش رو میزبان پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باشد.

تیم متمول سعودی با بیش از 9 میلیون دنبال کننده در صفحه رسمی توئیترش پرهوادارترین تیم باشگاهی آسیا نیز به شمار می آید.

الهلال در گام نخست در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا موفق شد استقلال را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد و در این مرحله رقیب پرسپولیس شد.

*خرید 2 لژیونر سرشناس

-ماتئوس پریرا(بمب نقل و انتقالات تابستانی لیگ عربستان)

پریرا ستاره برزیلی وست برومویچ انگلیس خرید جنجالی و گران قیمت الهلال در تابستان بود تا خط میانی اش را تقویت کند. باشگاه متمول شهر ریاض برای خرید این بازیکن تواتمند از لیگ برتر انگلیس  18 میلیون یورو(560 میلیارد تومان) هزینه کرد.

پریرا در فصل گذشته در لیگ برتر انگلیس برای وست برومویچ 33 بازی انجام داد و 11 گل به ثمر رساند. ستاره 23 ساله برزیلی با پیشنهاد وسوسه کننده الهلالی ها راضی شد تا بهترین لیگ فوتبال دنیا را ترک کند و به لیگ عربستان بیاید.

-موسی مارگا(همبازی طارمی در پورتو)

مارگا مهاجم مالیایی و عضو باشگاه پورتو پرتغال دومین خرید جنجالی و پرسرو صدای آبی های ریاض در تابستان بود. مارگا همبازی مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان در پورتو بود که بعد از اتمام قراردادش به عنوان بازیکن آزاد راهی الهلال شد.

مسئولان باشگاه الهلال برای کسب رضایت این ستاره پورتو برای آمدن به ریاض هم هزینه زیادی کردند. الهلال دستمزد سالیانه 5 میلیون یورو برای مارگا درنظر گرفت تا در نهایت این ستاره حاضر شد از لیگ برتر پرتغال به لیگ عربستان بیاید. قرارداد مارگا با الهلال 3 ساله است و در نتیجه سعودی ها 15 میلیون یورو(465 میلیارد تومان) هم برای جذب این بازیکن هزینه کردند.

*3 خرید داخلی

-حمد الیامی(مدافع راست آینده دار)

از خریدهای بارز داخلی الهلال در تابستان برای تجدیدقوای خط دفاعش حمد الیامی مدافع راست 22 ساله عربستانی بود. این بازیکن سابقه بازی در تیم ملی جوانان و المپیک سعودی را دارد.

این بازیکن جوان و آینده دار به صورت رایگان از القادسیه به الهلال آمد ولی با قراردادی 4 ساله و دستمزد سالیانه 5 میلیون ریال سعودی( 40 میلیارد تومان) عضو این تیم شد.

-خلیفه الدوسری(مدافع میانی آینده دار)

دومین خرید داخلی باشگاه الهلال عربستان الدوسری مدافع میانی تیم القادسیه بود که با درخشش به همراه تیم ملی امید عربستان در مسابقات المپیک 2020 توکیو در نهایت راهی الهلال شد.

الهلال برای خرید این بازیکن 8 میلیون ریال سعودی( 64 میلیارد تومان) به باشگاه القادسیه پرداخت کرد.

-صهیب الزید(هافبک 17 ساله)

آخرین خرید داخلی الهلال الزید 17 ساله از باشگاه العروبه بود. این بازیکن البته برای تیم دوم الهلال خریداری شد و در آینده به تیم اصلی اضافه خواهد شد.

مجموع ریخت و پاش تابستانی الهلال برای تجدید قوای تیمش مبلغی بیش از هزار و 130 میلیارد تومان بوده است که چندبرابر بودجه سالیانه پرسپولیس است.

دیدار شاگردان گل محمدی با الهلال شنبه ساعت 21:30 در ورزشگاه فیصل بن فهد ریاض برگزار می شود.

نظر شما