شناسهٔ خبر: 50146846 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

بازگشت قهرمان کشتی المپیک از MMA برای نبرد پادشاهی با امیرحسین زارع

تیم‌های ملی کشتی ایران و آمریکا در هفته آخر بهمن‌ماه سال جاری به مصاف یکدیگر خواهندرفت، به این ترتیب دوباره شاهد رقابت حسن یزدانی و تیلور خواهیم‌بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز؛ در جریان رقابت‌های جهانی کشتی نروژ علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ایران، با رئیس فدراسیون آمریکا مذاکره کرد که در آن برای برگزاری یک دیدار تیم‌به‌تیم بین آزادکاران ایرانی و آمریکایی توافق شده است. علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، دیروز در جریان مراسم قرعه‌کشی لیگ‌برتر نیز اعلام کرد که از همین حالا باید به‌دنبال مجوز‌های این سفر باشد و گویا برگزاری این مبارزه جذاب قطعی شده است. از سوی دیگر پوستری در فضای‌مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها حتی بلیت‌فروشی این مبارزه را هم آغاز کرده‌اند. تاریخ دیدار آزادکاران ایرانی و آمریکایی در این پوستر ۱۲ فوریه ۲۰۲۲ (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) تعیین شده و گویا قرار است مسابقه در شهر دالاس برگزار شود.

در توضیحات سایت فدراسیون کشتی آمریکا آمده است: ایران یکی از قدرت‌های سنتی کشتی آزاد است که دارای قهرمانان متعدد جهانی و المپیکی است. رقابت دوستانه بین ایران و آمریکا به چند دهه قبل برمی‌گردد و آخرین‌باری که تیم ایران در آمریکا حضور داشت، سال ۲۰۱۶ و در مسابقات جام‌جهانی لس‌آنجلس بود.

تماشای مسابقات کشتی آمریکا و ایران به‌طور سنتی در هر ۲ کشور جمعیت زیادی را به خود جلب می‌کند. ریچ بندر، مدیر اجرایی کشتی آمریکا، نیز گفته است: کشتی فراتر از سیاست است و هیچ‌چیز بهتر از این رقابت دوستانه بین کشتی ایران و آمریکا نیست. این ۲ کشور بهترین کشور‌های کشتی آزاد جهان هستند و ما خوش‌حالیم که تیم آمریکا فرصتی پیدا کرده است تا با یکی از قوی‌ترین تیم‌های کشتی جهان مبارزه کند.

بدون شک این نبرد جذاب نگاه همه کشتی‌دوستان در سراسر جهان را به خود جلب خواهد کرد. چه در المپیک و چه در همین مسابقات جهانی اخیر، ستاره‌های کشتی ایران و آمریکا در چند وزن باهم رقابت نزدیکی داشتند؛ از رقابت محمد نخودی با جردن باروز بگیرید تا نبرد جذاب و همیشگی حسن یزدانی و دیوید تیلور. البته نباید دومین رویارویی کامران قاسم‌پور و جی‌دن‌کاکس و حتی نبرد جذاب مجتبی گلیج با کایل اسنایدر را فراموش کرد.

کری سنگین استیوسون برای زارع

در این میان، اما یک کامنت جالب زیر پوستر برگزاری این مبارزه توجه همه را به خود جلب کرد. گیبل استیوسون، قهرمان آمریکایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک توکیو، که بعد از کسب مدال طلای المپیک تصمیم گرفت قید ادامه حضور در مسابقات کشتی را بزند، برای چندمین‌بار در هفته‌های گذشته برای امیرحسین زارع کری‌خوانی کرده است.

استیوسون که خودش ترجیح داد به‌دلیل بحث اسپانسرینگ وارد رشته‌هایی همچون کشتی‌کج یا MMA شود و قید حضور در مسابقات جهانی نروژ را زد، بعد از قهرمانی امیرحسین زارع و شادی جالب توجه او که نشان از تاج‌گذاری و بستن کمربند داشت، زیر پست‌های اتحادیه جهانی کشتی در اینستاگرام نوشته بود که هنوز خودش پادشاه سنگین‌وزن جهان به‌حساب می‌آید.

حالا هم استیوسون که به‌شدت پیگیر اتفاقات کشتی سنگین‌وزن دنیاست، با قطعی‌شدن مبارزه تیم‌به‌تیم ایران و آمریکا نوشته است: به ایران بگویید زارع را بفرستد. من دارم آماده می‌شوم. مشخص نیست این کامنت فقط در حد یک کری‌خوانی برای جلب توجه بوده است یا واقعا استیوسون قصد دارد برای مبارزه با امیرحسین زارع به تشک کشتی برگردد. در غیاب او، سنگین‌وزن آمریکایی در مسابقات جهانی از زارع شکست سنگینی را متحمل شد. به‌نظر می‌رسد در صورتی که استیوسون به تشک کشتی بازگردد و امیرحسین زارع در فهرست تیم اعزامی به آمریکا قرار بگیرد، به‌جز نبرد حسن یزدانی و تیلور، یک مبارزه فوق‌حساس دیگر هم در سنگین‌وزن بین قهرمان المپیک و قهرمان مسابقات جهانی برگزار خواهد شد.

نظر شما