شناسهٔ خبر: 50143945 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در کنفرانس خبری مشترک با «بلینکن» و همتای اسرائیلی؛

وزیر خارجه امارات: به زودی به اسرائیل سفر می کنم

وزیر خارجه امارات متحده عربی با اعلام سفر زودهنگام خود به فلسطین اشغالی، مدعی شد که کشورش به شدت تحت تأثیر روابط دوجانبه و رو به رشد ابوظبی- تل آویو قرار گرفته است!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات متحده عربی شامگاه چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتایان آمریکایی و اسرائیلی خود در شهر واشنگتن دی سی گفت که در صورت عدم گفتگو بر سر شرایط مورد نظر میان اسرائیل و ملت فلسطین، هیچ گفتگوی صلحی در خاورمیانه برگزار نخواهد شد.

وی در ادامه ادعا کرد که برقراری یک رابطه موفق تر میان اسرائیل و امارات، هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینیان را به «کارآمد بودن این مسیر» تشویق خواهد کرد، و اینکه این راه و مسیری ارزشمند نه تنها برای سرمایه گذاری بلکه برای ریسک پذیری است.

گفتنی است، سال میلادی گذشته (۲۰۲۰) اسرائیل و امارات متحده عربی در یک اقدام غیرمنتظره در عرصه سیاسی خاورمیانه با عادی سازی روابط فیمابین در چارچوب توافقنامه صلح آبراهام (به میانجی گری دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده) موافقت کردند.

در همین نشست، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ادعا کرد که «جهان متمدن» باید روشن کند که به ایران اجازه دسترسی به سلاح هسته‌ای داده نخواهد شد.

لاپید با تأکید بر اینکه اسرائیل «حق اقدام علیه ایران را برای خود محفوظ می‌داند»، مدعی شد که «من و وزیر خارجه [آنتونی] بلینکن پسرانِ بازماندگان [واقعه] هولوکاست هستیم؛ ما می‌دانیم زمان‌هایی هست که کشورها باید از نیروی نظامی برای حراست از جهان در برابر شر استفاده کنند».

وزیر خارجه اسرائیل در ادامه ادعاهای واهی خود افزود که دولت ایران چنانچه باور نکند که جهان نسبت به متوقف کردن [فعالیت‌های هسته‌ای] تهران جدی است، «به سرعت برای [دستیابی] به بمب [هسته‌ای] اقدام خواهد کرد» و اینکه «این موضوع نه تنها حق ما، بلکه مسئولیت ماست!»

نظر شما