شناسهٔ خبر: 50143903 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ابراهیم قاسمپور در گفتگو با مشرق:

شانس آوردیم کره بعد از گل اولش عقب ننشست/ تیم ملی به یک بازیساز نیاز مبرم دارد

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: بازیکنی مثل سامان قدوس قطعا می تواند برای تغذیه مهاجمان مثمرثمر باشد، اما می بینیم زمانی که به مشکل می خوریم اسکوچیچ بسیار دیر تعویض می کند یا اصلا به قدوس بازی نمی دهد.

صاحب‌خبر -

سرویس ورزش مشرق - تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در استادیوم آزادی با نتیجه ۱-۱ مقابل کره‌جنوبی به کار خود پایان داد و با ۱۰ امتیاز صدرنشینی در گروه A را تداوم بخشید.

ابراهیم قاسمپور پیشکسوت و بازیکن سابق تیم ملی در گفتگو با مشرق در تحلیل خود از این دیدار گفت: تیم ملی آنطور که انتظار می رود بازی نمی کند اما خدا را شکر نتیجه می گیرد. البته سطح کره با امارات و سوریه قابل مقایسه نیست ولی انتظار داشتم در زمین خودمان بهتر از این ها بازی کنیم ولی دیدیم در نیمه اول دست به عصا بازی می کردیم و کره حاکم میدان و توپ بود. در نیمه دوم کره خیلی زود به گل رسید و شانس آوردیم تمایل داشتند که به دومین گل برسند و عقب ننشستند و کار ما سخت تر نشد. البته کلا سبک بازی کره فوتبال بسته نیست و برای همین بعد از گل کره حدود ۲۰ دقیقه فوتبال روانی انجام دادیم و دو بار به تیر زدیم و به یک گل هم دست یافتیم. اما بعد از گل برخلاف انتظار خیلی عقب رفتیم و شانس آوردیم دقیقه آخر گل دوم را نخوردیم.

شانس آوردیم کره بعد از گل عقب ننشست/ تیم ملی به یک بازیساز نیاز مبرم دارد

وی درخصوص آنالیز دو تیم از همدیگر افزود: دفاع های ما خیلی باز بازی می کردند و همین باعث شد گل بخوریم. البته همه تیم ها مشکل دارند و هنر اینست که برای رفع مشکل تدبیری اندیشیده شود. قطعا هم ایران و هم کره به خوبی نقاط ضعف و قوت همدیگر را آنالیز کرده بودند و قطعا تیمی بهتر نتیجه می گیرد که از اشتباهات حریف بهره لازم را ببرد. در بازی با کره دقیقا از همان نقطه ای ضربه خوردیم که در بازی با امارات شجاع خلیل زاده خطا کرد و اخراج شد و VAR برگرداند و این نشان می دهد کره به خوبی یکی از نقطه ضعف های ما را شناخته بود.

قاسمپور در خصوص نداشتن یک بازیکن بازیساز در خط هافبک به مشرق گفت: براساس سیستم تیم ملی عزت اللهی و هم نوراللهی دو بازیکن شبیه به هم هستند که از نظر تخریبی و دوندگی عملکرد خوبی دارند و قدرت سازندگی و تغذیه مهاجمان آن ها به نسبت ضعیف تر از عملکرد دفاعی‌شان است. بازیکنی مثل سامان قدوس قطعا می تواند مثمرثمرتر باشد، اما می بینیم زمانی که به مشکل می خوریم اسکوچیچ بسیار دیر تعویض می کند یا اصلا به قدوس بازی نمی دهد. قایدی را دقیقه ۹۰ به بازی می آورد که عملا هیچ کار مثبتی نمی تواند انجام دهد. تعویض دقیقه ۹۰ برای حفظ نتیجه است. یا مثلا می توانست مهدی ترابی را بازی دهد که با حرکات تکنیکی یا قدرت شوتزنی خط دفاع کره را عقب نگه دارد. اما بازهم می گویم سلیقه مربی است و اعتقادی که به سیستم تیمش دارد. اما نیاز به یک هافبک بازیساز یک حقیقت است.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پایان اظهار داشت: ما پیشکسوتان اگر انتقادی هم می کنیم از سر دلسوزی است و قطعا با کسی دشمنی نداریم و دوست داریم تیم ملی کشورمان نتیجه بگیرد و زیبا بازی کند. روی نیمکت تیم ملی افراد بزرگی مثل کریم باقری و وحید هاشمیان هستند، مهدی مهدوی کیا هم که با کادرفنی در ارتباط هست. به نظرم این عزیزان که بازیکنان بزرگی بوده اند و تجربیات زیادی هم دارند، می توانند این ایرادات و پیشنهادات را انتقال دهند و قطعا به نفع خودش و تیم ملی است که اگر صلاح بداند استفاده کند.

سرمربی بعضی اوقات تحت فشار است و قطعا کمک ها می توانند در این مواقع کمک بزرگی به سرمربی برسانند و گره تیم را در مواقع حساس باز کنند.

نظر شما