شناسهٔ خبر: 50143151 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت‌الله حسینی بوشهری:

حوزویان برای کمک به نظام اسلامی وارد عرصه شوند/ مرحوم موسویان مسیر را خوب شناخت و از عمر طلبگی خوب استفاده کرد

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: موسسه های مختلف علمی و حوزوی داریم که باید بستری فراهم شود و حوزویان برای کمک به نظام اسلامی وارد عرصه شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در آیین بزرگداشت فقیه الاقتصاد محوم حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان، اظهار داشت: اگر می خواهیم حوزه بالنده ای داشته باشیم باید طلاب در حوزه های مختلف ورود کنند. مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسویان معتقد بود، برای عبور از وضع موجود فقه الاقتصادی به وضع مطلوب نیاز به ارائه راهکار هستیم که بر گرفته از فقه جواهری و فتاوای مشهور فقها باشد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، ادامه داد: وی معتقد بود که باید کارکنان بانک و مشتریان را آموزش دهیم و حتی شاگردان را در زمینه بانکداری اسلامی باید تربیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه کارهای تاسیسی در حوزه های مختلف فقه و اقتصاد لازم است، گفت: پژوهشکده فرهنگ و اندیشه باید بالنده باشد و جلسه های نقد و بررسی در حوزه های مختلف برگزار کند. 

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: باب اجتهاد را باز گذاشته ایم و هر شبهه کلامی و فقهی که مطرح شده در کتب ها به آن پاسخ داده شده است از این رو برگزاری این مراسم ها و گفت و گوها به رشد علمی کمک می کند.

وی با بیان این که استاد موسویان مسیر را خوب شناخت و از عمر طلبگی خوب استفاده کرد،  اضافه کرد: استاد موسویان از زمانی که در درس اخلاق مرحوم مدنی قرار گرفت، مسیرخود را انتخاب کرد و با ورود به حوزه مانند یک انسان تشنه به دنبال علم حرکت کرد.

امام جمعه قم بیان داشت: نگاه وی به مساله اقتصاد و فقه، مسائل روزمره مردم و عرفی جامعه بود از این رو در عرصه بانکداری تلاش کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبر، با بیان اینکه هر انسانی در زندگی هدف متفاوتی داد گفت: همه ما خواهان موفقیت و پیشرفت در رسیدن به اهداف هستیم.

وی گفت: روانشناسان این باور را دارند که از صد نفر که هدفی را دنبال می کنند، تنها هشت درصد به اهدافشان دست خواهند یافت و ۹۲ درصد هدفشان را در نیمه راه رها و تغییر مسیر می دهند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خاطر نشان کرد: برای رسیدن به اهداف باید همه ابعاد روشن باشد برای هدف باید برنامه ریزی و تلاش کرد، ضمن اینکه باید مشخص شود که آیا هدف متناسب با روحیات است و نسبت به هدف چقدر تعهد نیاز است؟ 

وی اضافه کرد: کسانی هستند که حدود ۱۰ سال است در حوزه هستند، ولی هنوز هدفی را دنبال نکرده اند در حالی که انسان باید برای رسیدن به هدف زمانبندی داشته باشد، قبل از نتیجه به کیفیت کار بیندیشد.

۳۱۳/۶۱پ

نظر شما