شناسهٔ خبر: 50142562 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کنسول بازی اپل همراه با بازطراحی اپل تی وی در راه است

کنسول بازی ترکیبی نینتندو Switch-Style قابل حمل اپل برای به دست گرفتن بازار بازی های دیجیتال رونمایی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از idropnews، اپل در حال پیاده سازی طرح معروف لبه تخت است که در آیفون ۴ و ۵ نمادین بود.

اپل در سال ۲۰۰۶ تلویزیون اختصاصی خود را در ابتدا با نام iTV معرفی کرد اما به دلیل اینکه آی تی وی نام یک خبرگزاری اروپایی بود، عنوان دستگاه را به اپل تی وی تغییر داد. طرح اصلی در زمان خود نوآورانه بود و یکی از بهترین طراحی‌هایی به شمار می‌رود که اپل تا به حال انجام داده است.

اپل تی وی

و اما یک خبر خوب؛ اپل قصد دارد همان کاری را که با مک مینی انجام داد با اپل تی وی بعدی هم انجام دهد. مک مینی آینده در طراحی به روز شده خود مانند Apple TV اصلی از سال ۲۰۰۶ به نظر می‌رسد.

بازطراحی تلویزیون اپل

این جعبه جدید دارای روکش پلکسی بوده و مطابق با با ریموت جدید Siri،  از جعبه نازک کنونی صاف‌تر و نازک‌تر است. شاید برایتان جای سوال باشد که چرا به روز کردن اپل تی وی انقدر دیر انجام شد؟ اپل یکی از شرکت‌هایی است که حتما باید دلایل خاصی وجود داشته باشد تا در طراحی محصولات خود تغییری ایجاد کند. مشخص نیست مانند iPad Air و AirPods Max رنگ‌های جذاب به سری رنگی محصول اضافه خواهد شد یا نه, اما قطعا دارای طراحی دو رنگ مشابه Mac mini جدید و فقط کوچکتر از نسخه قبلی خود خواهد بود.

کنسول بازی نیتیدو سوئیچ استایل اپل

براساس اطلاعات جدید منتشر شده، اپل در حال کار روی کنسول بازی ترکیبی برتر خود است و "بازی‌های Breath of the Wild و Mario Odyssey" تقریبا آماده شروع رقابت هستند.

با استفاده از این دستگاه ترکیبی جدید احتمالا اپل در حال کار بر روی دستگاهی مانند Joy-Con است و قصد دارد صنعت بازی های رایانه ای را شوکه کند.  طبق توئیت‌های منتشر شده، زمان عرضه محصول سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ پیش‌بینی شده بود اما به خاطر شیوع کرونا به تعویق افتاده است اما بازهم می‌توان به عرضه آن در آینده نزدیک امیدوار بود. این کنسول بازی محصول مهمی برای اپل خواهد بود.

از نظر طراحی، این دستگاه به خاطر قابل حمل بودنش با نیتیدو رقابت می‌کند نه ایکس باکس و پلی استیشن.

کنسول های بازی
اپل این کنسول ترکیبی را برای جمعیت بیشتری ارائه خواهد داد و قطعا عملکرد بهتری نسبت به کنسول های سونی و مایکروسافت خواهد داشت. با توجه به طراحی برتر ترکیبی این محصول و همچنین رنگ‌های جالبش، بعید است مانند Bandai-Pippin امکان خرابی داشته باشد. هدف اپل در اینجا آوردن کنسول بازی مخصوص خود برای طوفان به پا کردن در این صنعت است.

قیمت کنسول بازی اپل چقدر خواهد بود؟

انتظار می‌رود قیمت آن بین ۴۴۹ تا ۵۴۹ دلار باشد و به دلیل طراحی و ساخت عالی اش، حدود قیمت آن غیر منطقی نیست؛ البته در بازار چنین مبلغی خیلی سنگین است اما با داشتن مشخصات و فناوری عالی احتمالا در دقایق اول عرضه، رکورد فروش در بازار را می‌شکند.

 

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما