شناسهٔ خبر: 50139376 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

واتساپ در حال کار روی یک قابلیت به نام “انجمن” است؛ چه می‌تواند باشد؟

صاحب‌خبر -

قابلیت انجمن واتساپ می‌تواند تغییر مهمی را در کارایی این پیام رسان محبوب ایجاد کند. با گجت نیوز همراه باشید تا این ویژگی جدید واتس‌اپ را بیشتر بررسی کنیم.

قرار است قابلیت‌های جدید متعددی به واتساپ اضافه شوند و هر کدام از آنها به تنهایی می‌توانند کاربران این پیام رسان محبوب را هیجان زده کنند. از پشتیبانی از چند دستگاه با یک حساب کاربری گرفته تا سیستم گزارش پیام شخصی‌تر. حالا هم اخبار مربوط به یک قابلیت جدید به نام انجمن منتشر شده است.

قابلیت انجمن واتساپ

برای اولین بار وب‌سایت XDA-Developers در هنگام بررسی APK نسخه بتا ۲.۲۱.۲۱.۶ واتساپ متوجه این قابلیت شد. با توجه به شواهد موجود انجمن می‌تواند نسخه بزرگتری از قابلیت چت واتساپ باشد. البته در حال حاضر دقیقا مشخص نیست که این ویژگی چیست و قرار است چه کاربردی داشته باشد.

قابلیت انجمن واتساپ

 

برخی شواهد نشان می‌دهند که احتمالا کاربران می‌توانند با استفاده از یک لینک دعوت وارد انجمن‌ها شوند. کاربران همچنین می‌توانند این لینک‌های دعوت را از طریق کد QR با دیگران به اشتراک بگذارند. در واقع هر کاربر واتساپی که این لینک را داشته باشد، می‌تواند به عضوی از انجمن تبدیل شود.

همانند گروه‌ها، انجمن‌ها نیز مدیر خواهند داشت. مدیر‌ها از برخی ابزار‌های خاص بهره خواهند برد که از میان آنها می‌توان به اجازه ارسال پیام‌هایی که بارها فروارد شده‌اند به انجمن، تغییر توضیحات انجمن و محدود کردن ارسال پیام در انجمن به شخص ادمین اشاره کرد. البته ادمین‌ها می‌توانند به اعضا نیز اختیاراتی بدهند.

با همه این توضیحات دقیقا مشخص نیست که قابلیت انجمن چه تفاوت‌هایی با گروه‌های واتساپ خواهد داشت. به گفته XDA-Developers هر دو ویژگی قرار است در کنار هم وجود داشته باشند. تلگرام بیشتر ایده حضور دو چت به سبک گروهی را در برنامه خود پیاده‌سازی کرده بود.

در تلگرام گروه‌ها برای گردهمایی تعداد کمتری از افراد استفاده می‌شوند و کانال‌ها نیز برای ارائه یک پیام به مخاطبین گسترده‌تر کارایی دارد. کاربران می‌توانند با استفاده از لینک و یا دعوت وارد کانال شوند. ادمین‌های کانال‌ها نیز از اختیارات مشابهی با ادمین‌های انجمن‌های واتساپ برخوردار هستند.

تصمیم واتساپ برای توسعه دادن قابلیت انجمن برای رقابت با کانال‌های تلگرام کاملا منطقی است؛ اما هنوز مشخص نیست که این دو از لحاظ کارایی و ویژگی‌ها چه تفاوت‌هایی با هم دارند.

نظر شما