شناسهٔ خبر: 50138065 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پسکوف:

مساله تنش در شرق اوکراین باید توسط کی یف حل شود

سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی در خصوص درگیری داخلی در شرق اوکراین گفت که کی یف باید مشکلات و مسائل مربوط به کشمکش در منطقه دونباس را خودش حل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی در خصوص درگیری داخلی در شرق اوکراین گفت که هیچ واحد نظامی از ارتش روسیه تاکنون در منطقه جنوب شرق اوکراین حضور نداشته و کی یف باید مشکلات و مسائل مربوط به کشمکش دونباس را از جانب خود حل کند.

بر اساس این گزارش، سخنگوی کاخ کرملین که این سخنان را در واکنش به بیانیه صادر شده از سوی «اورزولا فوندر لاین» سخنگوی کمیسیون اروپا در خصوص موضوع اوکراین و انگشت اتهام وی به سمت مسکو برای آتش افروزی در شرق اوکراین مطرح می کرد، گفت: هیچ یک از واحدهای نظامی ارتش ما تاکنون در جنوب شرق اوکراین حضور نداشته است. اوکراین باید اول از همه، این تنش را از سمت خود حل کند و این موضوع نیز تنها از طریق اجرای توافق مینسک محقق خواهد شد.

پسکوف همچنین با اشاره به تاکید طرف غربی بر لزوم عقب نشینی نیروهای نظامی روسیه از کریمه، تاکید کرد که مساله شبه جزیره کریمه نباید به موضوع بحث میان اتحادیه اروپا و اوکراین تبدیل شود.

لازم به ذکر است اورزولا فوندر لاین در پایان نشست مشترک اتحادیه اروپا و اوکراین گفت که بروکسل از مسکو می خواهد تا مسئولیت خود را به عنوان بخشی از تنش دونباس بپذیرد.

وی در عین حال تاکید کرد که بروکسل به حمایت از اجرای توافق مینسک ادامه خواهد داد.

نظر شما