شناسهٔ خبر: 50125760 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سازمان جهانی بهداشت:

افراد واکسینه شده با سینوفارم دوز سوم‌‌ را بزنند

سازمان جهانی بهداشت توصیه کرد افراد دارای نقص ایمنی و آن دسته از افراد واکسینه شده با واکسن سینوفارم، دوز سوم را دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز، سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه توصیه کرد به افراد دارای نقص ایمنی، دوز اضافی واکسن کووید -۱۹ تزریق شود، زیرا خطر ابتلا به عفونت‌های بالقوه پس از ایمن سازی استاندارد بیشتر است.

گروه مشاوره راهبردی متخصصان در زمینه ایمن سازی گفت دوز اضافی باید به عنوان بخشی از سری اولیه ارائه شود، زیرا احتمال ایمنی افراد دارای نقص ایمنی با دو دوز کمتر است و در معرض خطر شدید کووید-۱۹ هستند.

کیت اوبراین، مدیر واکسن WHO، با اشاره به افراد دارای ایمنی پایین به دلیل شرایط دیگر، در یک نشست خبری گفت: شواهد نشان می‌دهد  ایمنی زایی در مورد عفونت‌های پیشرفته به طور نامتناسب توسط این دسته از افراد وجود ندارد. 

این سازمان همچنین به افراد بالای ۶۰ سال که واکسن چینی سینوفارم و سینووک را دریافت کرده‌اند، توصیه کرد که دوز اضافی واکسن را نیز یک تا سه ماه پس از دوز دوم تزریق کنند. شواهد نشان می‌دهد عملکرد آن‌ها در طول زمان کمتر است.

یواخیم هومباخ از مقامات سازمان جهانی بهداشت گفت: داده‌های مشاهده‌ای در مورد دوز سینوفارم و سینووک به وضوح نشان داد که در گروه‌های سنی بالاتر، واکسن پس از دو دوز عملکرد کمتری دارد، ما همچنین می‌دانیم که افزودن دوز سوم یا حرکت به برنامه دو به علاوه یک پاسخ قوی (ایمنی) را ارائه می‌دهد؛ بنابراین ما از آنجا انتظار حفاظت بسیار بهتری را داریم.

بیشتر بخوانید 

انتهای پیام/ 

نظر شما