شناسهٔ خبر: 50121980 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزرای خارجه آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی امروز درباره ایران گفت‌وگو می‌کنند

وزرای خارجه آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی، امروز -چهارشنبه- طی نشستی سه‌جانبه درباره ایران گفت‌وگو می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، «عبدالله بن زیاد آل نهیان» همتای اماراتی وی و «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، امروز -چهارشنبه- طی نشستی سه‌جانبه درباره ایران گفت‌وگو می‌کنند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن، ابتدا در دو دیدار جداگانه با وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی دیدار خواهد کرد و  پس از آن، این دیپلمات‌ها در نشستی سه‌جانبه درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، تحولات ایجاد شده از زمان امضای توافق‌های عادی‌سازی اعراب و رژیم صهیونیستی، فرصت‌های آینده برای همکاری و مسائلی مانند امنیت و ثبات منطقه رایزنی می‌کنند.

پایگاه «اکسیوس» نوشت که این نشست سه‌جانبه به طور مشترک به ابتکار عمل یائیر لاپید و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان برگزار می‌شود و آنها به آنتونی بلینکن گفته‌اند که برای این نشست به واشنگتن خواهند آمد.

به گفته مقام‌های اسرائیلی، این نشست سه‌جانبه فرصتی برای مطرح کردن نگرانی‌های اسرائیل و امارات از فعالیت‌های هسته‌ای و منطقه‌ای ایران ایجاد می‌کند.

لاپید که وارد واشنگتن شده است، با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایران گفت‌وگو کرده است.

نظر شما