شناسهٔ خبر: 50121286 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

بورل: پاسخ قاطعی به لهستان خواهیم داد!

در پی افزایش تنش ها میان دولت لهستان و بروکسل، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز طی سخنانی گفت که بروکسل پاسخ محکمی به اقدامات ورشو خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، در پی افزایش تنش ها میان دولت لهستان و بروکسل، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز طی سخنانی گفت که بروکسل پاسخ قاطعی به اقدامات ورشو خواهد داد.

بر اساس این گزارش، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن انتقاد از رای دادگاه قانون اساسی لهستان که به گفته وی، قوانین اتحادیه اروپا را به چالش کشیده، اعلام کرد که بروکسل اقدامات تلافی جویانه ای در برابر ورشو خواهد برداشت.

وی بدون اشاره به چگونگی و ماهیت اقدامات تلافی جویانه مذکور گفت: اعضای اتحادیه اروپا باید ارجحیت قوانین بروکسل را بپذیرند، در غیر این صورت، نمی تواند وظایف خود را به عنوان یک اتحادیه انجام دهد.

لازم به ذکر است تنش ها در لهستان در پی اختلاف دولت و سیستم قضایی این کشور با اتحادیه اروپا بر سر اجرای مصوبات اخیر بروکسل آغاز شد که به گفته دادگاه قانون اساسی لهستان، با قوانین داخلی این کشور در تناقض بوده و ورشو مکلف به اجرایی سازی آنها نیست.

این در حالی است که اتحادیه اروپا به شدت به این تصمیم ورشو واکنش تند نشان داده و لهستان را تهدید به اعمال برخی تحریم ها کرد.

در پی همین موضوع نیز طی روزهای اخیر، اختلافات و تنش ها میان طرفداران دولت ملی گرای لهستان و هواداران اتحادیه اروپا بالا رفته است؛ در حالیکه هواداران دولت از ایستادگی ورشو در برابر بروکسل حمایت می کنند، اما در نقطه مقابل، منتقدین دولت معتقدند این آغازی است برای افزایش تنش ها و نهایتاً خروج لهستان از اتحادیه اروپا.

نظر شما