شناسهٔ خبر: 50099380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور خبرداد:

صادرات هزار تن فرآورده هاي لبني به کشورهاي اورسيا از شهرستان نيشابور

صاحب‌خبر -
صادرات  هزار  تن فرآورده هاي لبني   به کشورهاي اورسيا از شهرستان نيشابور

خبرگزاری آریا- در 6 ماهه اول سال 1400 هزار تن فرآورده های لبنی از شهرستان نیشابور به کشورهای اورسیا صادر شده است.

به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور ،رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور  در نشست خبری خبری با اصحاب رسانه  اظهار کرد:  63 هزار و 450 رأس دام سبک و 4 هزار رأس دام سنگین در کشتارگاه های شهرستان کشتار شده است که از این تعداد 160 رأس غیر قابل مصرف بوده است که در کوره تبدیل به پودر شده است و 9 هزار تن تولید گوشت در سال داریم.

دکتر علی سلیمانی گفت: در طرح ریشه کنی تاعون گاوی و گوسفندی 400 هزار رأس دام اهلی را داخل روستاها واکسینه شدند و خوشبختانه تا به امروز گزارشی در مناطق حیات وحش نیشابور، زبرخان و فیروزه در رابطه با تاعون گوسفندی و گاوی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون رایگان 12هزار قلاده سگ‌ در سطح شهرستان دردستور کار قرار دارد و تاکنون از این میزان  بیش از 6هزار قلاده سگ واکسینه شده‌اند.

سلیمانی عنوان کرد: سل و بروسلوز حدود 12 هزار راس گاو در شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: که پس از آزمایشات انجام شده، چهار نمونه شناسایی شده است ،همچنین پس از هشت هزار و 261 نمونه  خون‌گیری، 16 مورد مبتلا به بروسلوز شناسایی و از چرخه تولید خارج شده است.

وی اذعان کرد: در شهرستان نیشابور 97 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت بیش از یک میلیون و 500 قطعه در سال و 16 واحد تخم‌گذار با ظرفیت بیش از 900هزار قطعه وجود دارد و 350هزار دُز واکسیناسیون نیوکاسل در 270 روستا به صورت رایگان انجام‌ شده است.

این مقام مسئول یاد آورشد:حدود 407 زنبورستان با 45هزار کندوی زنبور عسل در نیشابور وجود دارد و هر کندو بین هفت تا 10 کیلو سرانه تولید دارد که از ابتدای امسال حدود 50مورد نمونه‌گیری برای پیشگیری از بیماری انجام شده است و سالانه حدود 330 تن عسل، 142 کیلوگرم ژل رویال و سه هزار و 20 کیلوگرم گرده گل در نیشابور تولید می‌گردد.

سلیمانی ادامه داد: پنج واحد تولید شتر مرغ با 2هزار و 500 راس شتر مرغ در شهرستان زبرخان وجود دارد و از ابتدای امسال یک هزار تن پا وپنجه مرغ به کشورهای جنوب شرقی آسیا صادر شد.

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابورتصریح کرد: با وجود پیگیری‌های انجام شده دامپزشکی نیشابور با دارا بودن توان و ظرفیت کافی به معاونت اداره کل ارتقا نیافته و سهمیه استخدامی نیز به این شبکه اختصاص داده نشده و با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است و در حال حاضر 30 نفر در بخش دولتی و 130 نفر در بخش خصوصی این شبکه مشغول فعالیت هستند.

نظر شما