شناسهٔ خبر: 50078306 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

بهزاد غلامپور: تیم‌ملی فعلا نتیجه گرفته است و نمی‌توان نقدی داشت

تمدید قرارداد فرهاد بهترین اقدام مدیریت جدید بود

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق تیم فوتبال استقلال خود را برای حضور قدرتمندانه در رقابت‌های لیگ برتر آماده می‌کند. به‌قول مربی دروازه‌بان‌های این تیم استقلالی‌ها از شرایط بدنسازی خارج شده و با رسیدن به مرز آمادگی مطلوب می‌خواهند امسال استارت خوبی را در رقابت‌های لیگ بزنند، این درحالی است که با اضافه شدن رشید مظاهری به‌ نظر […]

صاحب‌خبر -

 

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق
تیم فوتبال استقلال خود را برای حضور قدرتمندانه در رقابت‌های لیگ برتر آماده می‌کند. به‌قول مربی دروازه‌بان‌های این تیم استقلالی‌ها از شرایط بدنسازی خارج شده و با رسیدن به مرز آمادگی مطلوب می‌خواهند امسال استارت خوبی را در رقابت‌های لیگ بزنند، این درحالی است که با اضافه شدن رشید مظاهری به‌ نظر غلامپور استقلال کامل شده،

صحبت‌مان را از برتری تیم‌ملی مقابل امارات شروع کنیم. این بازی را چطور دیدید؟
خدا را شکر این بازی را هم بردیم تا مقتدرانه در صدر جدول رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی در گروه‌مان قرار بگیریم. به‌نظر من تیم خیلی قدرتمندی داریم؛ تیمی که از درون دروازه تا خط حمله حتی روی نیمکت بازیکنان خیلی بزرگی دارد، بازیکنانی که همگی در باشگاه‌های خود مطرح هستند و بازی می‌کنند و ماشاءالله سرحال هستند، این درحالی است که مهاجمانی داریم که همگی آنها برای باشگاه‌های خود گل می‌زنند و همچنین دروازه‌بانانی که در لیگ‌های مطرح اروپایی برای تیم‌های خود به میدان می‌روند. در هرصورت من معتقدم بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی یک نوع بازی تدارکاتی برای حضور در جام‌جهانی محسوب می‌شود، چون با این روند احساس می‌کنم می‌توانیم از گروه خود به‌طور قطعی صعود کنیم. خدا را شکر مقابل امارات سربلند و دست پر از میدان خارج شدیم و حالا به دیدار حساس مقابل کره‌جنوبی رسیدیم که امیدوارم بتوانیم با برتری در این دیدار در پایان دور رفت رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی خیال‌مان را از صعود به این رقابت‌ها راحت کنیم.

سال‌ها ازلحاظ دروازه‌بانی در تیم‌ملی با مشکلات زیادی با حضور دروازه‌بان‌های متوسط مواجه بودیم، این درحالی است که در برهه زمانی فعلی گلر‌های خوبی داریم که در لیگ‌های مطرح اروپایی بازی می‌کنند. فکر می‌کنید چه اتفاقی افتاد که دروازه‌بان‌های ایرانی تا این اندازه پیشرفت کردند؟
من معتقدم آنها به‌خوبی دیده شدند و در باشگاه‌های داخلی خود خیلی خوب کار کردند و حتی در بازی‌های رسمی عملکرد درخشانی داشتند و همین که دیده شدند باعث شد تیم‌های خوب اروپایی خواهان آنها بشوند. همان‌طور که اشاره کردید، درحال حاضر دروازه‌بان‌های ایرانی و به‌خصوص آنهایی که در تیم‌ملی حضور دارند، دروازه‌بان‌های خوبی هستند و فقط باید روی آنها کارهای مثبتی ازلحاظ حرفه‌ای و فنی انجام شود و سرمایه‌گذاری بیشتری صورت بگیرد تا سایر گلرهای ایرانی نیز بتوانند به فوتبال اروپا برسند، چون من اعتقاد دارم آسیا برای دروازه‌بان‌های ایرانی کوچک است.

درکنار مهاجمان مطرح ایرانی مثل جهانبخش و آزمون و حتی طارمی که در فوتبال اروپا درحال درخشش هستند و بعضا حتی سابقه آقای گلی را هم دارند فکر می‌کنید روزی برسد که دروازه‌بان‌های کشورمان هم به تیم‌ها و لیگ‌های برتر اروپا راه پیدا کنند؟
بله، چراکه نه! توانایی دروازه‌بان‌های ایرانی خیلی بالا است و آنها ظرفیت‌های زیادی دارند. آن دسته از بازیکنانی که به آنها اشاره کردید، توانستند در این سال‌ها شرایط حرفه‌ای‌گری خود را حفظ کنند و اگر دروازه‌بان‌های ما نیز بتوانند این شرایط را حفظ کرده و حرفه‌ای رفتار کنند، می‌توان به این موضوع که اشاره کردید امیدوار بود، هرچند بازی کردن در اروپا شرایط خاص خودش را دارد که شاید هر بازیکنی نتواند از پس آن برآید، اما اگر حرفه‌ای رفتار کنند مطمئنا هر اتفاق بزرگی می‌تواند در سرنوشت آنها قرار بگیرد. من فکر می‌کنم همه دروازه‌بان‌های ایرانی که امروز در اروپا هستند توانایی رسیدن به تیم‌ها و لیگ‌های مطرح اروپایی را دارند.

درحال حاضر فقط سیاوش یزدانی از استقلال به اردوی تیم‌ملی دعوت شده است و این نقد به کادر فنی تیم‌ملی مطرح شده بود که بیشتر از یک بازیکن از باشگاه استقلال می‌توانست به اردو دعوت شود. در این مورد نظرتان چیست؟
دیگر این موضوع سلیقه سرمربی است. ضمن اینکه فعلا و درحال حاضر تیم‌ملی با این کادر فنی نتیجه گرفته و هیچ نقدی به آنها وارد نیست. درحال حاضر شرایط تیم‌ملی در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی با سه پیروزی بسیار خوب است و در هرصورت، سرمربی تیم‌ملی به شرایط این تیم احاطه دارد و کاملا وضعیت را می‌داند و براساس آن بازیکنان را دعوت کرده و کسی نمی‌تواند به این موضوع نقد کند، این درحالی است که این موضوع حق طبیعی سرمربی تیم‌ملی است که چه کسی را دعوت کند و چه کسانی را دعوت نکند.

به وضعیت استقلال برسیم؛ یکی‌دو ماه پیش در مصاحبه‌ای که داشتیم، گلایه‌های زیادی را مطرح کرده و گفتید آنقدر انتقاد کردید که خودتان از رو رفتید. اما الان به‌نظر می‌رسد با آمدن مصطفی آجرلو به‌عنوان مدیرعامل باشگاه وضعیت استقلال بهتر شده باشد.
بله، همین طور است. با حضور آقای آجرلو شرایط ما خیلی بهتر شده و مطمئن باشید بهتر از این هم خواهد شد و ان‌شاءالله بتوانیم آن خواسته‌هایی که باشگاه و هوادار دارد را به‌نحو احسن انجام داده و از پس آنها بربیاییم. من با آقای آجرلو در پاس کار کردم و با او قهرمان ایران شدم و امیدوارم بتوانیم این قهرمانی را تکرار کنیم. ضمن اینکه در نشست اخیری که با مدیران باشگاه استقلال به‌تازگی داشتیم، صحبت‌های دلگرم‌کننده‌ای مطرح شد و این قول را دادند که تحت هر شرایطی حامی و پشتیبان تیم و مجموعه آن هستند تا ا‌ن‌شاءالله بتوانیم دست‌دردست هم در آینده کارهای بزرگی را رقم بزنیم.

از زمان حضور در پاس خاطره‌ای از همکاری با آجرلو دارید؟
همه‌اش خاطره بود. طی دوسالی که در پاس حضور داشتم، یک عنوان قهرمانی ایران را به‌دست آوردیم و درکنار آن شرایط بسیار خوب و حرفه‌ای داشتیم. نظم و انضباط و مدیریت، همه‌چیز در سر جای خود قرار داشت و بهترین خاطره‌ام همان‌طور که اشاره کردم این بود که با سردار در فصل سوم لیگ برتر با سرمربیگری مجید جلالی قهرمان ایران شدیم.

بیژن طاهری سرپرست استقلال معتقد بود که الان چندسال می‌شود که این باشگاه برای داشتن یک زمین تمرین دربه‌در است و باید یک نفر استقلال را از این وضعیت نجات بدهد.
از زمانی که آجرلو آمده درحال ساختارسازی است. مشکل اصلی امروز استقلال زمین تمرین است. در هرصورت امیدوارم یک زمین ثابت و باکیفیت با امکانات جانبی تمرینی و پزشکی مناسب، درکنار آن یک استخر و سونا و سالن وزنه به‌منظور ریکاوری و آماده‌سازی بازیکنان داشته باشیم. هرچند فکر می‌کنم آجرلو دارد این امکانات را برای ما فراهم می‌کند.

حتما توقع یک کمپ حرفه‌ای مثل دستگردی را از مدیریت جدید دارید!
آجرلو واقعا استادیوم خوبی را ساخته بود. همه‌چیز روی نظم و انضباط و روی اصول حرفه‌ای و کامل ساخته شده بود. من فکر می‌کنم از زمانی که سردار آمده، دارد یک نوع نظم و انضباط و ساختار به باشگاه می‌دهد و امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم از امکانات حرفه‌ای بهره‌مند شویم.

اینها همه مسائل پشتیبانی و مدیریتی محسوب می‌شود. در زمین چه خبر است؟ آیا از مسائل فنی و جذب بازیکنان جدید هم راضی هستید؟
همه‌چیز خوب است و خوب پیش می‌رود؛ ما کارمان را انجام می‌دهیم و مدیریت هم کارش را انجام می‌دهد. آنها به‌عنوان تیم بیرونی پشتیبان تیم هستند و کارشان را به‌نحو احسن انجام می‌دهند و ما هم به‌عنوان تیم درونی سعی می‌کنیم اتفاقات خوبی را در زمین مسابقه رقم بزنیم. ضمن اینکه هیچ مشکلی با هم نداریم و خدا را شکر فعلا همه‌چیز خوب است.

بازی دوستانه مقابل خیبر خرم‌آباد با برتری استقلال همراه شد. درخصوص این بازی صحبت ‌کنید.
شرایط خوب بود. من فکر می‌کنم دو نیمه متفاوت را سپری کردیم که در هر نیمه نفرات متفاوتی به میدان رفتند و من معتقدم هر دو تیم در شرایط آمادگی خوبی قرار داشتند. ضمن اینکه در نیمه دوم که همه بچه‌ها بازی کردند، شرایط‌مان خیلی کامل شد. در هرصورت ما از شرایط بدنسازی خارج شده و با نزدیک شدن به رقابت‌های لیگ می‌خواهیم با برگزاری دیدارهای دوستانه وارد شرایط بازی شده و امیدوارم با برگزاری دیدارهای تدارکاتی روند فعلی را حفظ کنیم و استارت خوب و قدرتمندانه‌ای را برای رقابت‌های لیگ بزنیم.

درخصوص تمدید سه‌ساله قرارداد باشگاه استقلال فرهاد مجیدی چه صحبتی دارید؟ برخی این‌طور مطرح کرده بودند که این موضوع باعث می‌شود کادرفنی با آرامش خیال کار خود را ادامه دهد. هرچند برخی افراد هم نسبت‌به این موضوع انتقاداتی را مطرح کردند.
ما کاری به آن اندک افراد نداریم. من معتقدم تیمی که می‌خواهد موفق شود آن‌هم در حد و اندازه‌های استقلال، به پروسه‌های بلندمدت ۳ تا ۵ ساله نیازمند است تا شرایط خوبی را برای دگرگونی و تغییرات به‌وجود آورده و بتواند به ساحل آرامش برسد. اتفاقا این بهترین کار بود که ازطرف مدیریت جدید درقبال کادر فنی انجام شد تا فرهاد مجیدی و کادر او بتواند با آرامش خیال و تمرکز به آن هدفی که دارد، برسد.

یک‌سری از منتقدان این موضوع را ازسوی مدیریت باشگاه شوآف می‌دانند.
من فکر نمی‌کنم چنین چیزی باشد، چون اصولا سردار اصلا بلد نیست از این شو‌ها و نمایش‌ها اجرا کند. او اصلا اهل نمایش نیست و بلد نیست شو بازی کند. آجرلو با همه روراست است و در مدیریت نیز صادقانه و با روراستی رفتار می‌کند و کارش را به‌نحو احسن انجام می‌دهد و با هیچ‌کس هم تعارف ندارد.

هنوز هم حسرت شکست مقابل الهلال را می‌خورید؟ چون اگر این تیم را می‌بردید باید هفته آینده در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با پرسپولیس بازی می‌کردید.
دیگر گذشته‌ها گذشته و نمی‌خواهم درمورد جزئیات این بازی صحبت کنم. هرچه بود تمام شد رفت.

به دروازه‌بان‌های استقلال برسیم. رشید مظاهری با تمدید قرارداد در استقلال ماندنی شد.
بله، درست است. به قول معروف داریم یک تیم کامل می‌شویم و ان‌شاءالله با آمدن رشید مظاهری و با حضور سیدحسین حسینی و علیرضا رضایی و همچنین سینا سعیدی‌فر بتوانیم یک تیم کامل باشیم و نتایج خوبی بگیریم. ضمن اینکه شرایط دروازه‌بان‌های ما نیز خیلی خوب است.

صحبت‌هایی هم مطرح شده بود که به رشید‌ مظاهری اولتیماتوم داده بودید به دور از حواشی کارش را بکند و کمتر در فضای مجازی فعالیت داشته باشد.
من از این موضوع اطلاعی ندارم. من مربی هستم و وظیفه دارم در تمرینات دروازه‌بان‌ها را تمرین بدهم و فقط ازلحاظ فنی‌وحرفه‌ای با آنها کار دارم.

هنوز هم هواداران به‌خاطر اینکه مظاهری استقلال را در سفر به امارات همراهی نکرد از دست او ناراحت هستند.
من در این خصوص هم مطلع نیستم و نشنیدم هواداران ناراحت باشند. هرچه که بود تمام شد و نمی‌خواهم به این موضوع اصلا ورود کنم.

درحالی به مصاف خیبر رفتید که حسینی در این دیدار حضور نداشت و شایعه شد که این بازیکن از برخی شرایط ناراحت است.
حسینی کار شخصی داشت و با اجازه از کادر فنی به شهرستان رفت و به‌محض بازگشت دوباره در تمرینات حضور پیدا خواهد کرد.

علیرضا رضایی چطور؟ او در تیم می‌ماند؟
بله، او هم هست و دارد تمرین می‌کند و قرار است دوباره به تیم‌ملی امید اضافه شود و شرایط خوبی هم دارد و مشکلی از بابت ادامه همکاری او با استقلال وجود ندارد. خودش نیز به این موضوع تمایل دارد و ما هم چیزی از بابت جدایی او نشنیدیم و در خدمتش هستیم و با هم کار می‌کنیم.

گابریل پین هم باید منتظر شادی‌های بعد از گل معروف‌تان باشد؟
نه، من باید خودم رعایت کنم، چون پین خیلی ظریف و شکننده است و اصلا نمی‌توان در این خصوص با او شوخی کرد و بعد از گل به سمتش رفت، چون مصدوم می‌شود و همه‌چیز گردن ما خواهد افتاد. (با خنده)

نظر شما