شناسهٔ خبر: 50072337 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش درصد جراحی‌های چاقی در جهان

نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان می‌دهد به دنبال افزایش امکانات درمانی، درصد جراحی‌های چاقی نیز در جهان افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مدیکال اکسپرس، مطالعه نشان می‌دهد پیشرفت پزشکی دسترسی به جراحی چاقی را برای افراد چاق افزایش داده است.

آمرش هنچات، دکترای علوم بهداشت عمومی در ویک فارست و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: با افزایش تعداد بزرگسالان مبتلا به چاقی شدید در آمریکا، جراحی چاقی موثرترین درمان موجود است.

افزایش سریع و نرخ بالای چاقی در آمریکا، به ویژه در میان افرادی با درآمد پایین و کم برخوردار، بار بیماری‌ها، کیفیت پایین زندگی، مرگ زودرس و هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را تشدید کرده است. به عنوان یک روش انتخابی در درجه اول برای افراد جوانتر از ۶۵، جراحی چاقی نشانگر دسترسی مراقبت‌های بهداشتی به پزشکان اولیه و متخصصان است.

علاوه بر بهبود کیفیت زندگی و شرایط مرتبط با چاقی مانند دیابت، فشار خون بالا و آپنه خواب، چندین مطالعه نشان داده است که جراحی چاقی همچنین می‌تواند منجر به صرفه جویی خالص در هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی در طول عمر شود.

هدف از این مطالعه بررسی ارتباط بین گسترش امکانات درمانی و میزان جراحی چاقی انتخابی بستری در افراد کم درآمد ۲۶ تا ۶۴ ساله بود. محققان از جمله کریستینا لوئیس هندرسون، دانشیار علوم بهداشت عمومی در دانشکده پزشکی ویک فارست، دریافتند که در طول چهار سال پس از توسعه (۲۰۱۴-۲۰۱۷)، استفاده از جراحی چاقی هر سال ۳۱ درصد افزایش می‎یابد.

این مطالعه نشان داد که قبل از گسترش امکانات درمانی، فقدان بیمه ممکن است مانع بزرگی برای بسیاری از بیماران با درآمد پایین باشد که واجد شرایط جراحی چاقی هستند. با این حال بیمه به تنهایی، در حالی که گامی ضروری در جهت بهبود دسترسی به جراحی چاقی بود، برای بیماران در این مطالعه کافی نبود.

هنچات گفت تحقیقات بیشتری برای مشخص کردن دلایل این تفاوت لازم است. او گفت، برای این جمعیت‌ها، ممکن است موانع دیگری برای جراحی چاقی وجود داشته باشد که باید رفع شود.

به عنوان مثال، مطالعات آینده می‌تواند بررسی کند که آیا بیماران با درآمد کمتر احتمالا توسط پزشکان مراقبت‌های اولیه خود برای ارزیابی جراحی ارجاع داده می‌شوند یا در مراحل قبل از تایید حذف می‌شوند یا خیر.

هنچات می‌گوید: تقریبا به طور قطع موانع ساختاری دیگری در برابر بیماران اقلیت وجود دارد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/ 

نظر شما