شناسهٔ خبر: 50067429 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سنت وحشیانه کشتار دلفین‌ها در دانمارک

کشتن وال‌ها و دلفین‌ها در جزایر خود مختار فارو نزدیک دانمارک، صد‌ها سال است به عنوان یک رسم و سنت وایکینگ‌ها انجام می‌شود، رسمی که حالا بزرگترین شکار پستانداران دریایی محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -
 به گزارش  امیر شجاعی خبرنگار سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما از برلین ؛ کشتن وال‌ها و دلفین‌ها در جزایر خود مختار فارو نزدیک دانمارک، صد‌ها سال است به عنوان یک رسم و سنت وایکینگ‌ها انجام می‌شود، رسمی که حالا بزرگترین شکار پستانداران دریایی محسوب می‌شود.
<div id="video-display-embed-code_7093456"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3243989/7093456?width=350&height=250"></script></div>

مدافعان حقوق حیوانات به نحوه کشتن این حیوانات و شکار بی رویه آن‌ها معترضند. در مراسم امسال ساکنان جزایر فارو رکوردی بی سابقه از خود به جا گذاشتند و ۱۴۲۸ دلفین را شکار کردند، اتفاقی که مخالفت‌های زیادی را برانگیخته است. در همین حال این رسم در جزایر فارو قانونی است و هواداران آن معتقدند جزء هویت فرهنگی آنهاست و برای تغذیه شان ضروری است، اما مخالفان می‌گویند این رسم و آیین باعث انقراض این پستانداران دریایی می‌شود و نحوه کشتار آن‌ها بیرحمانه است.
 
مصاحبه ها:
۱ - روبرت مارک لِمان: عضو انجمن جلوگیری از انقراض گونه‌ها در آلمان
۲ - شرر اسکال: نماینده مجلس دانمارک
۳ - یک شهروند آلمانی
-------------------

نظر شما