شناسهٔ خبر: 50063515 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۳.۲ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ ساله‌ کرمانشاه بی سواد هستند

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه،گفت : تنها ۳.۲ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ ساله‌های استان بی‌سواد هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هرمز نوروزی‌فرد معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : هم اکنون ۹۶.۸ درصد جمعیت بین ۱۰ تا ۴۹ سال استان باسواد بوده و تنها ۳.۲ درصد جمعیت این گروه سنی که گروه سنی هدف برنامه‌های سوادآموزی است، بی‌سواد هستند.

او گفت : بر اساس برآورد‌های صورت گرفته احتمالا حدود ۳۵ هزار نفر در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان بی سواد هستند که امیدواریم با تدارک برگزاری برنامه‌های سوادآموزی آمار بی‌سوادان و کم‌سوادان استان روز به روز کمتر شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سهمیه سوادآموزی استان در سال جاری را آموزش ۱۰ هزار و ۳۶۰ نفر در سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال عنوان کرد و افزود: نیمه نخست امسال کار آموزش ۵۵۸۱ نفر از بی سوادان و کم سوادان استان شروع شده و معادل ۵۳.۸۷ درصد سهمیه ابلاغی استان تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

نوروزی افزود: سهمیه در نظر گرفته شده برای استان در سال جاری برای سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال به ترتیب آموزش پنج هزار نفر، ۲۳۶۰ نفر و سه هزار نفر بوده که تاکنون ۱۷۲۰ نفر،۲۵۵۲ نفر و ۱۳۰۹ نفر در بخش‌های مختلف تحت آموزش قرار گرفته اند.

نوروزی ادامه داد: پیش بینی می‌شود با اقدامات در دست اقدام تا ۱۵ آذر تمامی سهمیه در نظر گرفته شده برای سوادآموزی استان تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار بگیرند .

انتهای پیام/د

نظر شما