شناسهٔ خبر: 50060576 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

رئیس کل سازمان توسعه تجارت در نشست خبری:

امسال تعداد رایزنان بازرگانی را به 10 رایزن افزایش می دهیم/ شبکه رایزنان بازرگانی را در کشورهای هدف فعال می‌کنیم/ دو مسیر ترانزیتی جایگزین جمهوری آذربایجان در دستور کار است

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بر اساس بودجه ای که داریم تعداد رایزنان بازرگانی را امسال به 10 رایزن افزایش خواهیم داد و شبکه رایزنان را در کشورهای هدف صادراتی فعال خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا، علیرضا پیمان پاک با بیان این مطلب، افزود: برنامه ای که رییس جمهور به صورت کلان برای افزایش صادرات با کشور های همسایه ارائه کرده بود به موضوع رونق کارخانه های موجود بر می‌گردد و هر چقدر بتوانیم صادرات غیر نفتی را افزایش دهیم توان رقابت ما در منطقه بالا می‌رود.

وی تصریح کرد: در سازمان توسعه تجارت یک طرح شامل ابعاد سیاسی و تجاری طراحی کردیم که به توسعه صادرات کمک می کند؛ 15 کشور همسایه در کنار هند و چین اولویت اول صادراتی ما قرار گرفته اند و علاوه بر تعیین کشورهای هدف، اولویت های کالایی را نیز مشخص می‌کنیم.

دو مسیر ترانزیتی جایگزین جمهوری آذربایجان در دستور کار است

رئیس کل سازمان توسعه تجارت بیان کرد: با توجه به اینکه همیشه از مسیر جمهوری آذربایجان مشکل داشتیم به ویژه در فصل سرد که مشکلات دو برابر می‌شد؛ با توجه به چالش‌های سیاسی اخیر، مسیرهای جایگزین جمهوری آذربایجان را فعال خواهیم کرد که یکی مسیر ارمنستان است که تا یک ماه آینده فعال می‌شود و مسیر دوم نیز مسیر دریایی است و برای این کار ساخت، خرید و اجاره کشتی‌های رورو در دستور کار قرار دارد.
پیمان پاک ادامه داد: باید شبکه بانکی ایجاد کنیم تا بتوانیم ارتباط خود را با دیگر کشور ها توسعه دهیم، این موضوع در دولت قبلی اولویت نداشته و تنها چند کانال ایجاد شد.
وی اظهار داشت: رئیس جدید بانک مرکزی هم که خوشبحتانه رویکرد صادراتی دارد و به شدت از این موضوع حمایت می کند به طوری که طرح ۳۵ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی را به مجلس ارائه کرده است.

تعداد رایزن ها را به ۱۰ رایزن افزایش خواهیم داد
پیمان پاک ادامه داد: امسال تعداد رایزن ها را به ۱۰ رایزن افزایش خواهیم داد و ممکن است رایزن ها را از کشورهایی که برای ما اولویت ندارند به کشورهایی که اولویت دارند منتقل کنیم.
رئیس سازمان توسعه تجارت بیان کرد: باید رایزن ها طبق برنامه های ما پیش بروند و از همه مهم تر رایزن باید نسبت به کشوری که در آن ماموریت دارد، شناخت داشته باشد و در کنار رایزن ها ما باید توسعه و فعال سازی مراکز را نیز جلو ببریم.

نظر شما