شناسهٔ خبر: 50041429 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سردار شرفی:

باید از ظرفیت‌های مردمی برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کنیم

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: باید از ظرفیت‌های مردمی برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، دهمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا بعد از ظهر امروز به مناسبت هفته ناجا در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در این مراسم بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی به تاسی از دنیایی که پیامبر برای ما معرفی کرد با روش‌های ایجابی امنیت را برقرار می‌کند. اگر یک زمانی دور ساختن ظالم از جامعه و محدود سازی و ناتوان سازی جرم یکی از  روش‌های پیشگیری از جرم بود. امروز استفاده از ظرفیت های عمومی، مترقی راه و روش برای پیشگیری از جرم است.

وی ادامه داد: امروز  نسبت به گذشته متفاوت است و جوامع بشری در حال تغییر هستند و از سمت صنعتی به سمت فراصنعتی حرکت می‌کنند ما هم نباید عقب بمانیم و باید  متناسب با آن در محیط اداری خودمان پیشرفت کنیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تصریح کرد: یکی از کارهای اساسی که چندین سال است مقدمات آن فراهم شده بحث الکترونیکی کردن فرآیند کار در قوه قضاییه است . پلیس هم امروز هوشمند سازی را در دستور کار خود قرار داد‌ زیرا همه چیز به شدت در حال تغییر است. و دیگر الگوهای قدیمی و سابق پاسخگو نیست. بنابراین باید برای صرفه جویی در منابع و تسریع در امور از این روش استفاده کنیم.

شرفی بیان کرد: یک راه دیگر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و عمومی است. ما می‌توانیم از ظرفیت نیروهای بازنشسته استفاده کنیم. ما بیش از ۷۵۰ موسسه داریم و پلیس یاران آن در راستای پیشگیری از وقوع جرم فعالیت میکنند اما تنها هستند و کسی از آنها حمایت نمی‌کند.

وی خطاب به دادستان کل کشور که در جلسه حضور داشت، گفت: یکی از مشکلات ماموران موسسات مراقبتی و حفاظتی بحث ضابطیت قضایی است، این افراد مواردی را مشاهده می کنند، اما چون ضابط قضایی نیستند اگر به موضوع ورود کنند دچار یک مشکل می شوند، اگر هم به موضوع ورود نکنند جامعه دچار یک مشکل دیگری می شود.

نظر شما