شناسهٔ خبر: 50036604 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شروع سال آبي جديد با ذخيره نامطمئن آب در سد‌هاي تهران

صاحب‌خبر -
شروع سال آبي جديد با ذخيره نامطمئن آب در سد‌هاي تهران
خبرگزاری آریا- مدیر تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در حالی که بارش‌های سال‌های گذشته ذخیره مناسبی در سد‌های تهران ایجاد کرده بود با بروز خشکسالی در سال 99، سال آبی جدید با ذخیره نا مطمئن در سد‌های تهران شروع شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد شهریاری با اشاره به اینکه هم اکنون 458 میلیون مترمکعب آب در سد‌های تهران ذخیره شده است افزود: این مقدار در مدت مشابه سال گذشته 753 میلیون مترمکعب بود که این تفاوت نشان دهنده 295 میلیون مترمکعب کسری مخازن سد‌های پنجگانه تهران است.
وی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص کاهش بارندگی‌ها در پاییز گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون که 15 روز گذشته است میزان بارندگی در تهران صفر بوده در حالی که در مدت مشابه پارسال 7/2 میلی متر و در بلند مدت 5/1 بارندگی رخ داده است.
مدیر تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به تداوم خشکسالی و کاهش ورودی سد‌های تهران ادامه داد: با توجه به خنک شدن هوا، مصرف آب کاهش داشته است، اما به دلیل شرایط سخت ذخیره‌های آبی تهران به ویژه در سامانه‌های شرق، به همراهی مردم و صرفه جویی در مصرف آب بسیار نیازمند هستیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، شهریاری با بیان اینکه هم اکنون 1/5 مترمکعب در ثانیه برداشت آب از سد‌های تهران کاهش یافته است افزود:در حال حاضر ورودی سدلتیان 50 درصد و سد ماملو نیز 74 درصد کاهش یافته است.

نظر شما