شناسهٔ خبر: 50025759 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گذری بر رخدادهای ورزشی گلستان در هفته‌ای که گذشت

گرگان- ایرنا- اردوی آماده سازی و تلاش برای جذب دومین بازیکن خارجی تیم بسکتبال شهرداری گرگان، صعود ملوان بندرگز به دور نهایی فوتبال ساحلی دسته اول و قهرمانی پاس گرگان در مسابقات چهارجانبه والیبال از مهمترین رخداد های ورزشی گلستان در هفته قبل بود.

صاحب‌خبر -

***

 اردوی آماده سازی  و تلاش برای جذب دومین بازیکن خارجی تیم بستکتبال شهرداری گرگان ، صعود ملوان بندرگز به دور نهایی مسابقات فوتبال ساحلی دسته اول ، استقبال از قهرمانان کردکویی مسابقات دو ومیدانی تاشکند و  قهرمانی پاس گرگان در مسابقات چهارجانبه والیبال در گرگان از مهمترین رخداد های ورزشی گلستان در هفته گذشته بود .

تیم بسکتبال دختران شهر گرگان در پایان هفته چهارم دور رفت مرحله مقدماتی در گروه الف لیگ برتر بسکتبال زنان باشگاه‌های کشور با ۲ برد برابر سپهداد و امرتات تهران و ۲ باخت برابر شیمدر قم و بهمن با ۶ امتیاز در مکان سوم قرار گرفت.

دختران شهر گرگان سوم آذر ماه در هفته پنجم و پایانی دور رفت به مصاف تیم ایزی بسکتبال از تهران خواهند رفت.

گذری بر رخدادهای ورزشی گلستان در هفته‌ای که گذشت

این تیم همچنین پنجم آذر ماه در آغاز دور برگشت و هفته ششم کل دور مقدماتی لیگ برتر، به مصاف تیم سپهرداد از تهران می‌رود.

رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال زنان باشگاه‌های کشور با حضور ۱۱ تیم در ۲ گروه ۵ و ۶ تیمی از ۳۱ شهریور ماه آغاز شده که تیم دختران شهر گرگان به همراه تیم‌های بهمن، امرتات، سپهداد و ایزی بسکتبال همگی از تهران به همراه شیمیدر قم در گروه الف قرار دارد.

***

فرماندار مراوه تپه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : وجود فقط پنج سالن ورزشی سرپوشیده و سه فضای روباز ورزشی با مجموع مساحت ۲۵ هزار و ۳۰۲ مترمربع جوابگوی نیاز جامعه ورزشی این شهرستان نیست و احداث زمین چمن مصنوعی بزرگ ۱۱ نفره، خانه کشتی سنتی و زمین والیبال ساحلی می‌تواند بخشی از کمبود سرانه ورزشی این شهرستان را جبران کند.

 امان گلی ضمیر گفت : طبق آخرین اعلام کارشناسان حوزه ورزش میانگین سرانه ورزشی در کشور به ازای هر نفر یک مترمربع است و این رقم در شهرستان مراوه‌تپه فقط ۴۰ سانتی‌متر مربع بوده که فاصله زیادی تا نُرم کشوری دارد.

گذری بر رخدادهای ورزشی گلستان در هفته‌ای که گذشت

رییس اداره ورزش و جوانان مراوه‌تپه بیان داشت که هم اکنون هزار و ۲۰۰ ورزشکار سازماندهی شده در این شهرستان مشغول فعالیت ورزشی هستند که ۱۰ نفر از آنان از جمله عارف قزل در رشته فوتبال، متین نامی، حسام نظری و نوید بهرام زاده در رشته والیبال، آیدین بوبک در رشته والیبال ساحلی و رئوف قزل، علیرضا و تقی پهلوان زاده در رشته کشتی گورش در سطح ملی فعالیت دارند.

***

هفته چهارم کورس اسبدوانی پاییزه آق‌قلا عصر با رقابت ۵۳ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در پنج دور هزار و هزار ۲۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

برای این هفته از مسابقات یک میلیارد  و ۷۰۶ میلیون ریال جایزه نقدی برای مالکان، چابکسوران و مربیان اسب‌های برتر پیش بینی شد.ه  بود.

***

 تیم های شرکت کننده در  مرحله نهایی مسابقات کبدی قهرمانی کشور  وارد گرگان شدند .این مسابقات با حضور تیم گلستان و هفت تیم دیگر شامل آذربایجان غربی، کرمانشاه، گیلان، مرکزی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان از روز شنبه هفدهم مرداد ماه  در گرگان آغاز می شود.

***

سرپرست تیم بسکتبال شهرداری گرگان فهرست نهایی بازیکنان، کادر فنی این تیم را برای حضور در فصل پیش رو رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور اعلام کرد.

مصطفی نودهی اظهارداشت: سکان اصلی هدایت این تیم امسال برعهده "مهران حاتمی" است و "صالح مخدومی" به عنوان مربی به همراه "هادی دهقان" و "حمیدرضا شمس" به عنوان کمک مربیان اول و دوم در کنار وی بر روی نیکمت تیم گرگان حضور خواهند داشت

وی در خصوص آخرین فهرست بازیکنان تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: محمد جمشیدی، امیر صدیقی، میثم میرزایی، رسول مظفری، علیار نجفی، کیوان ریاعی، سجاد پذیرفته، احمد بوستانیان، سامان طاهرپور، محمدحسین ذاکری و امیرحسین عشقی ، یاسین کلاسنگیانی، مبین شیخی، اشکان جعفری، پدرام فخوری در این تیم حضور دارند.

نودهی اضافه کرد: "پری پتی" به همراه "کریس اوانز" ۲ بازیکن آمریکایی هستند که به عنوان بازیکن خارجی، نظر سرمربی تیم و کادر فنی را جلب کرده که در فهرست نهایی قرار داده شدند.

گذری بر رخدادهای ورزشی گلستان در هفته‌ای که گذشت

تیم شهرداری گرگان در گروه الف رقابت‌های لیگ برتر  با تیم‌های پالایش نفت آبادان، ذوب آهن اصفهان، صنعت مس کرمان، کوچین آمل، خانه بسکتبال خوزستان، نیروی زمینی تهران و نظم آوران نوین سیرجان هم گروه است.

این فصل از رقابت‌ها به میزبانی تهران در تالار بسکتبال آزادی برگزار خواهد شد که تیم شهرداری گرگان در دیدار افتتاحیه شنبه ۲۴ مهرماه راس ساعت ۱۵ به مصاف نظم آوران نوین سیرجان می‌رود.

شهرداری گرگان در دومین دیدارش یکشنبه ۲۵ مهرماه راس ساعت ۱۵ به مصاف نیروی زمینی تهران خواهد رفت و دیدارهای سوم و چهارم این تیم روزهای ۴ و ۵ آبان ماه به ترتیب مقابل ذوب آهن اصفهان و صنعت مس کرمان برگزار خواهد شد.

***

تیم والیبال پاس گرگان که خود را برای اولین حضورش در لیگ‌ برتر والیبال مردان باشگاه‌های کشور در فصل جدید آماده می‌کند میزبان یکدروه مسابقه چهارجانبه والیبال  در مرکز استان گلستان بود.

اولین دوره رقابت‌های چهار جانبه والیبال لیگ گلستان به میزبانی  پاس گرگان ، هورسان رامسر، شهرداری گنبدکاووس و آذرباتری ارومیه برگزار شد که پاس گرگان به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافت

***

سه فوتبالیست گلستانی در فهرست نهایی تیم‌ ملی فوتبال برای  بازی های مقدماتی جام جهانی قطر در برابر امارات و کره  جنوبی به اردوی تیم ملی  دعوت شدند.

 براساس آخرین فهرست اعلامی "دراگان اسکوچیچ" سرمربی تیم‌ ملی فوتبال، "سردار آزمون"، "احمد نوراللهی" و "یاسین سلمانی" در این لیست قرار دارند. احمد نورالهی  و سردار آژمون در ترکیب اولیه ایران دربرابر امارت در زمین بازی حضور  داشتند.

***

رییس هیات والیبال استان گلستان گفت که کمیته تجدید نظر فدراسیون والیبال، رای صادره علیه فرهاد قائمی ملی‌پوش گلستانی والیبال ایران را پس از اعتراض وی به حکم صادره از سوی کمیته انضباطی، کاهش داد.

فرهاد قائمی در پی مصاحبه‌ای قبل از المپیک توکیو، از سوی کمیته انضباطی فدراسیون والیبال به سه ماه محرومیت قطعی از فعالیت در تیم‌های والیبال در سطوح مختلف کشور و پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده بود.

به گفته عیسی سنگدوینی در حکم صادر شده از سوی کمیته تجدیدنظر فدراسیون والیبال در این خصوص عنوان شده که با توجه به خدمات ارزشمند فرهاد قائمی در تیم ملی والیبال و زحمات و تلاش‌های این بازیکن که در طول سال‌های بازی در تیم ملی همانند یک سرباز در خدمت والیبال کشور بود و زحمات زیادی برای موفقیت والیبال ایران در عرصه بین المللی کشید با عنایت به ابراز ندامت و پشیمانی وی از صحبت‌های انجام شده و اذعان به بیان کلمات نامناسب در حالت عصبانیت، حکم ایشان به سه ماه محرومیت تعلیقی تقلیل پیدا می‌کند.

***

محمد سیستانی و آرین اسلامی  از ورزشکاران کردکویی که در کاروان اعزامی ایران به مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی منطقه آسیای مرکزی در شهر تاشکند ازبکستان موفق به کسب  مدال برنز و نقره مسابقات پرتاب چکش شده بودند هفته گذشته با استقبال جمعی از مسئولان و علاقه مندان ورزش وارد کردکوی شدند.

***

تیم ملوان بندرگز با وجود شکست در آخرین مسابقه دور برگشت مرحله نخست لیگ دسته اول فوتبال ساحلی، با کسب سه برد از ۶ مسابقه در مرحله مقددماتی به دور نهایی این مسابقات صعود کرد.

نماینده گلستان در گروه سوم مقدمایت با تیم های  فولاد هرمزگان ، دهیاری ملاباشی و شهرداری چابهار همگروه بود.

گذری بر رخدادهای ورزشی گلستان در هفته‌ای که گذشت

 در دور  بعدی  این رقابتها  تیم های  ملوان بندرگز ، ملوان بندرانزلی ، منطقه آزاد چابهار و فولاد هرمزگان از روز شنبه ۲۴  مهرماه  رقابتهای خود را  آغاز  می کنند.

***

قرعه‌کشی گروه‌بندی مرحله نهایی رقابت‌های کبدی قهرمانی کشور رده سنی بزرگسالان جمعه شب با حضور رییس فدراسیون و سرپرستان و مربیان تیم‌ها در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان گلستان در گرگان برگزار شد.

رییس هیات کبدی گلستان با اشاره به حضور هشت تیم در این مرحله گفت: تیم‌های هرمزگان، مرکزی، گیلان، آذربایجان غربی، خوزستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان به همراه گلستان به عنوان میزبان از فردا شنبه ۱۷ مهر ماه در ۲ نوبت صبح و عصر به مدت سه روز در سالن امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان با هم به رقابت خواهند پرداخت.

ولی‌الله مقصودلو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که تیم‌های حاضر در این مرحله در ۲ گروه چهار تیمی حضور دارند، اصافه کرد: براساس قرعه‌کشی انجام شده در گروه الف تیم‌های گلستان، آذربایجان غربی، خوزستان و هرمزگان و تیم‌های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گیلان و مرکزی در گروه ب قرار دارند.

نظر شما