شناسهٔ خبر: 50009790 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

دیدار امیرعبداللهیان با خانواده امام موسی صدر +عکس

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر خود به لبنان وارد مجلس اعلای شیعیان لبنان شد تا درگذشت شیخ عبدالامیر قبلان رئیس سابق این مجلس و نیز درگذشت پروین خلیلی همسر امام موسی صدر را تسلیت بگوید.

صاحب‌خبر -

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر خود به لبنان وارد مجلس اعلای شیعیان لبنان شد تا درگذشت شیخ عبدالامیر قبلان رئیس سابق این مجلس و نیز درگذشت پروین خلیلی همسر امام موسی صدر را تسلیت بگوید.

 دیدار امیرعبداللهیان با خانواده امام موسی صدر

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور تسلیت در پی درگذشت همسر امام موسی صدر و شیخ قبلان در محل مجلس اعلای شیعیان لبنان حضور یافت و با مسئولان این مجلس و خانواده‌ امام موسی صدر دیدار کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دومین مقصد سفرش پس از روسیه در لبنان حضور دارد، امروز (پنجشنبه) به منظور تسلیت در پی درگذشت همسر امام موسی صدر و شیخ عبدالامیر قبلان رئیس سابق مجلس اعلای شیعیان لبنان در محل این مجلس در بیروت حضور یافت و با مسئولان مجلس اعلای شیعیان لبنان و خانواده امام موسی صدر دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این مقالات مراتب تسلیت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان را به خانواده‌های امام موسی صدر و شیخ قبلان و همچنین رهبران مجلس اعلای شیعیان لبنان ابراز داشت.

لازم به ذکر است، وزیر امور خارجه پیش از این در پیامی ضمن تسلیت درگذشت پروین خلیلی، عنوان کرد: آن بانوی صبور و مقاوم نقشی موثر و مهم در تداوم راه و آرمان بلند امام موسی صدر داشت.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان شب گذشته در رأس هیأتی وارد لبنان شد و در بدو ورود به بیروت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک تشکیل دولت جدید در لبنان به مردم بزرگ و مقاوم این کشور گفت:‌ من به همراه همکارانم در بیروت هستیم تا با صدای بلند اعلام کنیم که جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های خود از لبنان ادامه خواهد داد. ما برای شکستن تحریم‌های لبنان با تمام توان در کنار مردم لبنان خواهیم ماند. اطمینان داریم که مردم لبنان همانند گذشته از این مرحله سخت نیز با پیروزی عبور خواهند کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۳۱ شهریور ماه در پیامی به همتای لبنانی تشکیل دولت لبنان را گام مهمی برای عبور از مشکلات و تحقق آمال و آرزوهای ملت مقاوم لبنان خواند و گفت: ایران همواره در کنار ملت و دولت این کشور خواهد بود.

وزیر خارجه ایران در سفر به لبنان با رئیس جمهور، رئیس پارلمان، نخست وزیر و وزیر خارجه لبنان هم دیدار کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با نمایندگان گروه‌های مقاومت فلسطین در بیروت نیز دیدار کرد و با اشاره به دیوارهای بلندی که در پیرامون سرزمین‌های اشغالی کشیده می‌شود، گفت: این دیوارها نشان می‌دهد که مقاومت با قدرت به پیش می‌رود و صهیونیست‌ها خواب راحت ندارند.

 

حجم ویدیو: 3.48M | مدت زمان ویدیو: 00:01:06 دانلود ویدیو

نظر شما