شناسهٔ خبر: 50008878 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسته مجازی سیاسیون به تاریخ ۱۵ مهر؛

گزارشی از نخستین جلسه شورای عالی مسکن در صفحه رئیس جمهور / دیدار وزیر میراث فرهنگی با سردار کارگر / عرض ارادت چهره‌ های سیاسی به امام رضا (ع) در روز شهادت ایشان

گزیده‌ای از پست‌های سیاسیون در فضای مجازی را در گزارش زیر مشاهده می‌کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند.

برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.

بیشتربخوانید

در ادامه می‌توانید بخشی از فعالیت چهره‌های مطرح سیاسی کشور در فضای مجازی را مشاهده کنید:

صفحه رسمی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور گزارشی از نخستین جلسه شورای عالی مسکن را در فضای مجازی منتشر کرد:

" در نخستین جلسه شورای عالی مسکن که به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد، سیاست‌گذاری، نظارت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی بررسی و بر لزوم همکاری همه نهاد‌ها و فعال شدن ظرفیت‌های کشور برای ساخت مسکن و رفع دغدغه‌های مردم در این زمینه تأکید شد.

همچنین در حاشیه این جلسه، شش تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و تعدادی از وزارتخانه‌ها، نهاد‌های انقلابی و بخش خصوصی برای احداث واحد‌های مسکونی امضا شد.

احداث ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای شاغلان، اعضای وابسته و رزمندگان توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، تولید و تأمین مسکن برای خانواده‌های کارگری، بازنشستگان و مستمری‌بگیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تأمین مسکن ۳۶۰ هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام در مناطق شهری و روستایی توسط کمیته امداد، تأمین زمین و احداث سالانه ۴۲۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن و احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های کارگری و بخش تعاون کشور توسط اتاق تعاون ایران، تفاهم‌نامه‌هایی بود که بین وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های مذکور در حضور رئیس جمهور به امضا رسید.

رئیس‌جمهور:
دولت مصمم است برای رفع دغدغه‌های مردم به‌ویژه جوانان و تسهیل زمینه ازدواج آنان، همه ظرفیت‌های کشور را در حوزه مسکن فعال کند.

ضرورت دارد احداث مسکن در مناطق شهری و روستایی براساس نیازسنجی‌های کارشناسی انجام شود.

[با اشاره به لزوم دسترسی آسان به مصالح ساختمانی و توجه جدی به صنعتی‌سازی مسکن]: مسکن مهر اقدام خوب و قابل قبولی بود، اما نواقصی داشت و نباید در طرح جدید مسکن، نواقص قبلی وجود داشته باشد.

همزمان با احداث واحد‌های مسکونی، خدمات‌رسانی در حوزه آب، برق، گاز و خدمات اجتماعی به دقت محاسبه شود، تا بعداً مشکلی ایجاد نشود.

نقش دولت در حوزه مسکن، حمایت، هدایت و نظارت است.

پررنگ شدن نقش تعاونی‌ها در بخش اقتصاد و در افزایش تولید مسکن نیز می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

دولت الگو‌های مناسب شهرسازی را در اصلاح بافت‌های فرسوده نیز به مردم ارایه می‌کند و باید با ارایه مشوق‌های لازم، سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن را افزایش دهیم.

نیاز مسکن در کشور بیش از یک میلیون واحد در سال است، ضمن اینکه چند سال هم عقب‌ماندگی در این حوزه وجود دارد و تعجب می‌کنم که چرا برخی در این موضوع کارشناسی شده، تشکیک می‌کنند."

پست رئیسی

سید عزت الله ضرغامی، وزیر ‏‏میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توئیتی را از دیدار با سردار کارگر و تاکید بر اهمیت راهیان نور در حسایش منتشر کرد:

" در جلسه با سردار کارگر و همکارانشان گفتم، یادمان‌های شهدای گمنام، موزه‌های دفاع مقدس و پدیده‌ی راهیان نور مصادیق بارز میراث فرهنگی و گردشگری هستند.
باید با تبلیغات حرفه‌ای و جاذبه‌های تکمیلی در رونق بیشتر آنان بکوشیم.
مقاومت ایرانیان در تاریخ ماندنی است."

توئیت ضرغامی

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور:

"لب خشک و داغى که در سینه دارم
سبب شد که گودال یادم بیاید
اباصلت! آبى بزن کوچه‌ها را
قرار است امشب جوادم بیاید
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء، تسلیت سالروز شهادت امام رضا (ع)"

توئیت حسینی

سید محمود رضوی، مشاور فرهنگی و هنری رئیس مجلس:

" دامن آلوده و روی سیاه آورده ام
گر چه آهی در بساطم نیست آه آورده ام
هرکه هستم
هرکه بودم
بر کسی مربوط نیست
بر امام مهربان خود پناه آورده ام"

توئیت رضوی

مرتضی دامن پاک جمی، سفیر ایران در پرتغال:

"به تو از دور سلام"

توئیت جمی

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم:

استوری جهرمی

بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل:

استوری عباسی

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت دوازدهم:

استوری شریعتمداری

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در دولت دوازدهم:

استوری رحمانی فضلی

انتهای پیام/

نظر شما