شناسهٔ خبر: 50001768 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ساعتی پیش؛

امیرعبداللهیان با میشل عون دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان با رییس جمهور لبنان دیدار و رایزنی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان پیش از ظهر پنجشنبه در آغاز دیدارهای خود با مقامات لبنان، با میشل عون رییس جمهوری این کشور دیدار و پیرامون موضوعات روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات که در کاخ ریاست جمهوری لبنان برگزار شد، وزیر امور خارجه ایران تشکیل دولت جدید در لبنان را تبریک گفت و ضمن تاکید بر حمایت قوی جمهوری اسلامی ایران از لبنان، آمادگی دولت را برای ارایه حمایت همه جانبه به لبنان اعلام کرد.

امیرعبداللهیان به توانمندی‌های فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا در پروژه‌های توسعه‌ای لبنان حضور قوی داشته و به ویژه در پروژه‌های نیروگاهی این کشور شرکت‌های ایرانی در تراز بالای جهانی را در لبنان فعال کند.

‌رییس جمهوری لبنان هم در این دیدار اظهار داشت: در لبنان چه مردم و چه مسوولین، ایران را دوست خود می دانند و ما همواره حمایت های جمهوری اسلامی ایران را در کنار خود احساس می کنیم.

میشل عون گفت‌وگوهای میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را مهم خواند و ارتباطات نیک میان جمهوری اسلامی ایران را مایه خشنودی لبنان و عامل آرامش منطقه دانست.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه  بامداد پنجشنبه وارد لبنان شدند. وی پیش از این به مسکو پایتخت روسیه سفر کرده بود.

 

 

نظر شما