شناسهٔ خبر: 49991458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در یک جلسه ویدئوکنفرانسی مطرح شد؛

همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی و دانشگاه دمشق

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: همکاری 2 جانبه دانشگاه‌های علوم پزشکی استان مرکزی و دانشگاه دمشق در راستای توسعه مراودات علمی و بین‌المللی در قالب تفاهم‌نامه کاری کلید خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان در جلسه ویدئوکنفرانسی با رئیس دانشگاه دمشق، افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در زمینه مرجعیت در حوزه تحقیقات آلاینده‌ها و اقدامات تحقیقاتی، پژوهشی و درمانی فعالیت زیادی دارد و بستر مناسبی برای گسترش روابط بین‌المللی و استفاده از ظرفیت و تجارب، 2 جانبه دمشق و استان مرکزی در این بخش وجود دارد.

وی ادامه داد: دعوت از رئیس دانشگاه دمشق و معاونان برای بازدید از شهر اراک و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به منظور افزایش تعاملات در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و استفاده از توانمندی‌های مشترک ۲ دانشگاه به ‌ویژه انجام پروژه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی جدید انجام شده است. در این راستا امید می‌رود که این ارتباط ۲ سویه هدفمند منجر به پژوهش‌های کاربردی و علمی برجسته در این حوزه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی چند مرکز تحقیقاتی فعال در مقوله طب سنتی، غدد و بررسی آلایندگی دارد که اقدامات تحقیقاتی متفاوتی در آنها انجام می‌شود و می‌توان از ظرفیت مجلات دانشگاه دمشق برای محققان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به خصوص در بحث آلاینده ها استفاده شود.

جمالیان تصریح کرد: استان مرکزی یکی از قطب‌های درمان سرطان با بروزترین و مجهزترین دستگاه‌ها به محوریت بیمارستان آیت اله خوانساری در غرب کشور است، به گونه ای که دستگاه شتاب‌دهنده این بیمارستان در زمره جدیدترین دستگاه های روز دنیا است. همچنین در این مرکز درمانی، بیمارانی که نیاز به رادیوتراپی و اشعه درمانی دارند، خدمات درمانی خود را با بهترین کیفیت دریافت می‌کنند.

وی بیان داشت: مرکز درمان ناباروری دانشگاه یکی از مجهزترین مراکز با وسایل به روز است و بیماران می‌توانند خدمات تشخیصی و درمانی خود را با مراجعه به این مرکز دریافت کنند. از سویی دیگر همچنین وجود متخصصان و فوق تخصص‌های با تجربه در درمان بیماران مغز و اعصاب یکی از نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی شرق به غرب کشور قرار گرفته و حوادث ترافیکی بسیاری در استان وجود دارد، بنابراین بیماران ترومایی در استان زیاد هستند. این فرایند باعث اختصاص بیمارستان ولیعصر اراک به عنوان یکی از بیمارستان‌های اصلی استان به درمان بیماران ترومایی شده است. در این بیمارستان علاوه بر خدمات درمانی، کارهای تحقیقاتی چشمگیری در رشته های متفاوت ارتوپدی، جراحی، مغز و اعصاب و عمومی در دست انجام و بررسی است.

رئیس دانشگاه دمشق نیز در این نشست ویدئوکنفرانسی گفت: دانشگاه دمشق یک دانشگاه عمومی و شامل همه تخصص‌های پزشکی و غیرپزشکی است و باید در این تفاهم‌نامه 2 دانشگاه انتظارات خود را از یکدیگر بیان کرده تا بتوان حداکثر از تجارب موجود استفاده و بهره برداری کرد.

محمدیاسر عبدین افزود: این ملاقات یکی از مهم‌ترین ملاقات‌های دانشگاه دمشق با دانشگاه‌های خارجی است و امید می‌رود که هر چه سریعتر راهبردهای اجرایی در این راستا کلید بخورد. 

نظر شما