شناسهٔ خبر: 49950384 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

واتساپ تا یک ماه دیگر بر روی بسیاری از گوشی ها غیرفعال می‌شود؛ موبایل شما در لیست است؟

صاحب‌خبر -

بر اساس اطلاعیه ای که فیسبوک (مالک واتساپ) منتشر کرده است، واتساپ تا یک ماه دیگر بر روی بسیاری از گوشی‌ها غیرفعال می‌شود.

از روز ۱ نوامبر ( حدود ۱ ماه دیگر) برنامه واتس اپ از گوشی‌هایی که بر روی سیستم عامل اندروید ۴.۰.۴ (Ice Cream Sadwich) یا پایین‌تر و گوشی‌های آیفون که بر روی iOS 9 یا قدیمی‌تر اجرا می‌شوند، پشتیبانی نخواهد کرد. اگر گوشی شما هم شامل موارد بالا می‌شود، آپدیت بعدی واتساپ روی شما تاثیر منفی خواهد گذاشت!

طبق اطلاعیه رسمی منتشر شده از جانب شرکت فیسبوک منتشر شده است:

از یکم نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی، واتس اپ دیگر از گوشی‌های مبتنی Android 4.0.4 و نسخه‌های قدیمی‌تر پشتیبانی نخواهد کرد. برای دارندگان آیفون هم برنامه Whatsapp از iOS 10 تا نسخه‌های بعدی در دسترس قرار خواهد گرفت. پیشنهاد می‌کنیم که کاربران از آخرین نسخه iOS موجود روی دستگاه خود استفاده کنند.

واتس اپ

اگر آپدیت واتساپ برایمان مشکل ایجاد کرد، چه باید کنیم؟

اولین کاری که باید انجام دهید، بک آپ گرفتن از پیام‌های واتساپ است. به جز این مورد، در صورت امکان گوشی خود را بروز رسانی کنید تا به نسخه‌های قابل پشتیبان Whatsapp دست پیدا کنید.

برای کاربران اندرویدی، پیام رسان WhatsApp از نسخه‌های اندروید ۴.۱ به بعد (منتشر شده در سال ۲۰۱۲) پشتیبانی می‌کند. برای درک بهتر موضوع باید اشاره کنیم که دارندگان گوشی گلکسی اس ۲ قادر خواهند بود تا با بروز رسانی به اندروید ۴.۱.۲ به راحتی از این برنامه استفاده کنند. اما متاسفانه دارندگان گوشی‌های مدل پایین‌تر سامسونگ با مشکل رو به رو خواهند شد.

برای دارندگان گوشی‌های اپل هم واتس اپ از iOS 10 به بعد (منتشر شده در سال ۲۰۱۶) پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید گوشی آیفون ۵ خود را به سیستم عامل iOS 10.3.4 ارتقا دهید، اما دارندگان آیفون ۴s و نسخه‌های قدیمی‌تر از برنامه مذکور محروم خواهند شد.

اگر گوشی شما قابلیت ارتقا به نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید یا iOS را ندارد، تنها چاره‌ای که دارید، خرید گوشی هوشمند جدید است.

علاوه بر موارد ذکر شده، برنامه واتس اپ بر روی سیستم‌هایی که از KaiOS 2.5.0 یا نسخه جدیدتر از جمله JioPhone و JioPhone 2 استفاده می‌کنند هم قابل اجرا خواهد بود.

شرکت WhatsApp در بیانیه خود مشخص نکرده که چرا پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی را متوقف می‌کند. در هر صورت اگر از گوشی قدیمی استفاده می‌کنید، اکنون بهترین زمان است تا دست به جیب شوید و تلفن هوشمند جدیدی را خریداری کنید؛ به خصوص اگر از علاقه مندان به برنامه محبوب واست اپ هستید.

نظر شما