شناسهٔ خبر: 49932653 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«کانگوروها» موضوع بحث داغ ترامپ و جانسون در یک نشست کاری!

یک سخنگوی سابق کاخ سفید در بخشی از کتاب جنجالی خود درباره دوران حضورش در دولت سابق آمریکا نوشته ترامپ و جانسون بخش قابل توجهی از یک صبحانه کاری در اجلاس سال 2019 گروه هفت را به بحث درباره کانگوروها پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «استفانی گریشام» سخنگوی سابق کاخ سفید و مدیر روابط عمومی دفتر «ملانیا ترامپ» بانوی اول سابق آمریکا، در بخشی از کتاب خود درباره حضور یک ساله‌اش در کاخ سفید که قرار است هفته بعد منتشر شود، از بحث داغ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا با بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس در یک جلسه کاری بر سر کانگوروها خبر داده است!

گریشام در این کتاب که به فعالیتش در کاخ سفید بین سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ برمی‌گردد و تاکنون بخش‌هایی از آن در رسانه‌ها منتشر و جنجالی شده، نوشته دو طرف در جلسه خود موضوعات متنوعی را مورد بحث قرار دادند، از جمله کانگوروها و کیسه صفرا.

به گزارش روزنامه «گاردین» انگلیس، گریشام نوشت: جانسون یکبار هنگام صرف صبحانه به ما گفت که استرالیا کشنده‌ترین کشور است- عنکبوت، مار، تمساح و کانگورو. بعد او و ترامپ زمان قابل توجهی را به بحث در خصوص قوی بودن کانگوروها پرداختند. 

طبق این گزارش، این گفت‌وگو در صبحانه کاری در اجلاس گروه هفت کشورهای برجسته صنعتی در «بیاریتز» فرانسه در اوت ۲۰۱۹ انجام شد.

این سخنگوی سابق کاخ سفید همچنین چندین ملاقات دیگر ترامپ با رهبران جهان، از جمله ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را ثبت کرده است. او نوشت که کارکنان کاخ سفید معتقد بودند که پوتین یک مترجم «بسیار جذاب» را آورده بود تا در دیدار سال ۲۰۱۹ حواس ترامپ را پرت کند، اما کاخ کرملین این ادعا را رد کرد.

او همچنین نوشت که به نظر می‌رسید پوتین سعی می‌کرد با سرفه‌های مکرر هنگام صحبت دوجانبه، اختلال ترس از میکروب ترامپ را برانگیزد.

گریشام گفت جانسون یکی از معدود رهبران اروپایی بود که به نظر می‌رسید ترامپ او را تحمل می‌کرد و افزود که وی امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه را «مردی بی عرضه» توصیف کرده بود.

به گزارش هیل، استفانی گریشام ششم ژانویه ۲۰۲۰ پس از حمله مرگبار گروهی از طرفداران ترامپ به جلسه کنگره آمریکا از سمت خود به عنوان مدیر ارتباطات ملانیا ترامپ کناره‌گیری کرد.

بنابر گزارش این رسانه، رابطه گریشام و خانواده ترامپ تنش زا بوده است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا و دفتر ملانیا ترامپ با صدور بیانیه‌هایی گریشام و کتاب او را مورد انتقاد قرار دادند.

انتهای پیام/م

نظر شما