شناسهٔ خبر: 49881229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استاندار اردبیل:

50 هزار تن سیب‌زمینی از گمرک بیله‌سوار صادر شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: 50 هزار تن سیب‌زمینی در نیمه اول امسال از طریق گمرک بیله‌سوار و پایانه مرزی صادر شده است.

صاحب‌خبر -

ارژنگ عزیزی در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: در نیمه اول امسال با تلاش کشاورزان 68 هزار تن محصولات متنوع کشاورزی از طریق گمرک بیله‌سوار به کشور آذربایجان و همچنین کشورهای آسیای میانه و روسیه صادر شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد 50 هزار تن سیب‌زمینی و 18 هزار تن نیز سایر محصولات گلخانه‌ای، باغی و زراعی بوده که از طریق گمرک بیله‌سوار به کشور هدف صادر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: با توجه به برداشت سیب‌زمینی در استان روزانه 30 تا 40 کامیون به ظرفیت 750 تن سیب‌زمینی از گمرک بیله‌سوار به آذربایجان صادر می‌شود که این کار همچنان ادامه دارد.

عزیزی به تعلل عزیمت کامیون‌های یخچال‌دار از طریق گمرک آستارا به جمهوری آذربایجان اشاره کرد و افزود: با توافق انجام شده قرار شد تا 100 کامیون یخچال‌دار محصولات و مواد غذایی کشورمان را به جمهوری آذربایجان ببرند که این کار از طریق گمرک بیله‌سوار انجام خواهد شد.

وی در مورد رعایت الگوی کشت با توجه به شرایط خشکسالی موجود خاطر نشان کرد: قرار شده سازمان جهاد کشاورزی الگوی کشت مناسب خود را به زارعین ارائه کند که عمده هدف‌گذاری کشت محصول استراتژیک گندم و همچنین دانه‌های روغنی است.

عزیزی بیله‌سوار را قطب تولید محصولات متنوع کشاورزی اعلام کرد و ادامه داد: قرار است در کنار کشت محصولات کم آب‌بر، در سایر مناطق استان نیز با تأمین بذر و سایر نهاده‌ها بر محور الگوی تعریف شده کشت و زرع مناسب متناسب با شرایط اقلیمی استان انجام شود تا دغدغه کمتری را در سال زراعی جاری شاهد باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی در کنار کشت و زرع پاییزه سعی دارد تا با توسعه کشت گلخانه‌ای محصولات فرآوری شده را به بهترین شکل به کشورهای همسایه صادر کند که این امر علاوه بر بهره اقتصادی، به توانمندی صادراتی استان نیز کمکی جدی خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما