شناسهٔ خبر: 49855182 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اولیانوف: این موضوع که لغو تحریم‌های ایران نزدیک است، یک حقیقت است

میخائیل اولیانوف در توئیتی از حقیقی بودن بحث‌ها درباره برداشته شدن تحریم‌های ایران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی اعلام کرد که موضوع برداشته شدن تحریم‌های ایران نزدیک است، یک حقیقت است.

میخاییل اولیانوف با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود، در پاسخ به پیامی که برداشته شدن تحریم‌های ایران را دور از دسترس توصیف کرده بود، نوشت: «من با نظر شما در یک نکته اساسی مخالفم. این بحث که چشم انداز برداشته شدن تحریم‌های ایران نزدیک است، واقعی است.»

او در ادامه توئیت خود نوشت: «برای اینکه این اتفاق بیفتد، ما باید پیش نویس تصمیم درباره ازسرگیری توافق هسته‌ای ایران را نهایی کنیم. در پایان دور ششم مذاکرات وین در ژوئن این هدف در دسترس بود.»

اولیانوف چندی پیش در پیامی اعلام کرد مقامات ایران تا زمانیکه بخواهند، می‌توانند فرصت بازبینی موارد توافق را داشته باشند.

چند روز پیش نیز یک مقام ارشد ایرانی در نیویورک از شروع مجدد مذاکرات برجامی ظرف چند هفته آینده خبر داد و گفت که ممکن است به زودی بازگشت به مذاکرات وین ازسر گرفته شود  و احتمال این اقدام در چند روز یا چند هفته آینده بسیار است.

آمریکا در حالی خود را راغب به بازگشت به توافق هسته‌ای ایران نشان می‌دهد که با گذشت چند ماه از آغاز مذاکرات برجامی در وین به جز نمایش‌های دیپلماتیک گاه و بی گاه خود، هنوز هیچ اقدام عملی برای اثبات حسن نیت خود نشان نداده است و کماکان بر بسط توافق هسته‌ای با ایران اصرار دارد. اصراری که آمریکایی‌ها با هدف الحاق موضوعات مرتبط به فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران آن را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما