شناسهٔ خبر: 49847345 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم:

۷۰ راننده حمل‌ونقل عمومی قم برای دریافت کارت هوشمند رقابت کردند

سالاری گفت: آزمون بدو خدمت ۷۰ تَن از رانندگان ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و مسافر قم جهت دریافت کارت هوشمند برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حمید سالاری معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: آزمون فوق در راستای اجرای مقررات و قوانین موضوعه بخش حمل و نقل جاده‌ای است.

او افزود: پس از ۲ سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، طی هفته گذشته و با رعایت جامع شیوه‌نامه‌های بهداشتی، آزمون بدو خدمت رانندگان ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای اعم از کالا و مسافر در استان انجام شد.

 معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم تعداد شرکت کنندگان در این آزمون را ۷۰ تَن ذکر کرد، و افزود: با توجه به تمهید‌های به عمل آمده و رعایت جامع اصول فاصله‌گذاری اجتماعی و دیگر تقید‌های مربوطه، به برگزاری آزمون بدو خدمت رانندگان در حوزه معاونت حمل و نقل ساختمان شماره ۲ این اداره‌کل اقدام شد.

معاون راهداری قم در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌های آموزشی این دوره بیان کرد: همان‌طور که همگان اطلاع دارند، قالب کلاس‌های آموزشی به طور اعم در سراسر کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، به صورت مجازی تشکیل می‌شود.

او ادامه داد: پس از اطلاع رسانی در مورد زمان تشکیل کلاس‌های آموزشی در فضای مجازی رانندگان متقاضی دریافت کارت هوشمند، ضمن بهره‌مندی از این کلاس‌ها و به صورت خودخوان آماده شرکت در آزمون مذکور شدند.

سالاری در بخشی دیگری از سخنان خود به سرفصل سوال‌های مطروحه در آزمون بدو خدمت رانندگان ناوگان عمومی جاده‌ای اشاره و تصریح کرد: اهم سرفصل‌ها شامل: قوانین حمل بار، سلامت شغلی، امداد و نجات، مهارت‌های رانندگی، ابعاد و اوزان بار، مهار بار و ... بوده است.

 معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم برگزاری آزمون بدو خدمت رانندگان را در زمره قوانین لازم الاجرا جهت دریافت کارت هوشمند رانندگان دانست، و تاکید کرد: اوراق امتحانی پس از برگزاری ازمون جهت تصحیح و نمره دهی به دفتر حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارسال می‌شود.

سالاری در پایان ضمن تشکر از داوطلبان شرکت کننده و همچنین دست اندرکاران برگزاری این آزمون تصریح کرد: آزمون بدو خدمت رانندگان ناوگان عمومی جاده‌ای قم برغم ۲ سال وقفه به لحاظ کیفی مطلوب بود.

 معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم عنوان کرد: امتحان دهندگان پس از احراز نمره قبولی در آزمون بدو خدمت می‌توانند جهت دریافت کارت هوشمند رانندگان ناوگان عمومی اعم از کالا و مسافر اقدام نمایند.

انتهای پیام/ح

نظر شما