شناسهٔ خبر: 49817146 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا:

فلسفه اربعین پیروی محض از ولایت است

«رعایتی» گفت: مهم‌ترین فلسفه اربعین حسینی، نشان دادن پیروی از ولایت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «جعفر رعایتی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در مراسم اربعین حسینی در سپاه کربلا، ضمن فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (ع)، با اشاره به اقدامات امام حسن عسگری (ع) برای ترسیم ظهور منجی اظهار داشت: پنج نشانه برای مومن واقعی بیان می‌کنند که یکی از آن‌ها زیارت اربعین از نزدیک است. عزاداری برای روز عاشورا و دهه اول محرم همگانی است، اما در چله و اربعین حسینی، راه را به مومنان نشان می‌دهد. پیاده روی اربعین اثرات و ثمرات بزرگی برای امت مسلمان بهمراه دارد. چرا که این عمل تجدید عهد و بعیت با اهل بیت (ع) است که باید آن را در عمل به اثبات برسانیم.

حجت الاسلام رعایتی در ادامه با با بیان اینکه دوسال است که به واسطه کرونا مساله پیاده روی اربعین، در ایران برگزار نشده است، خاطرنشان کرد: باید ستاد کرونا به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مسائل معنوی در دوران کرونا هم توجه ویژه داشته باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود به دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: اگر نگاهی به تاریخ داشته باشیم خواهیم دید که خرمشهر، سه بار در طول حکومت حکمرانان پیشین به دست بیگانگان افتاد. اما در دوران هشت سال دفاع مقدس، با رهبری و تدبیر امام خرمشهر آزاد شد. عزت امروز ایران اسلامی به خاطر پیروی محض از ولایت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه اربعین نشان دهنده عبرت تاریخی به مسلمان است که بخاطر پیروی نکردن از ولایت، امام حسین (ع) به شهادت رسید، تاکید کرد: مهم‌ترین فلسفه اربعین، نشان دادن پیروی از ولایت است.

انتهای پیام/

نظر شما