شناسهٔ خبر: 49816977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدرس حوزه و دانشگاه:

علامه حسن‌زاده آملی با امام و رهبری همراهی و ایستادگی کرد

بیرجند - ایرنا - مدرس حوزه‌ و دانشگاه گفت: اگر امروز انقلاب اسلامی به تعالی رسیده به‌واسطه حضور خواصی از جمله علامه حسن‌زاده آملی است که همواره در کنار ولایت فقیه و نظام، همراهی و ایستادگی کردند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین محمد وحیدی شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله حسن‌زاده آملی در مسجد امام حسین (ع) بیرجند افزود: دلیل موفقیت انقلاب اسلامی همراهی مردم و خواص با ولایت فقیه بوده که یکی از این خواص مرحوم علامه حسن‌زاده آملی است.

وی گفت: امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستور دادند طلبه‌ها انقلاب را در کشور اشاعه دهند که علامه حسن‌زاده آملی در این دوران نقش‌آفرینی کرد و بعد از آن به حوزه علمیه برگشت تا انقلاب اسلامی را با تربیت نیروهای انقلابی کمک کند.

مدرس حوزه و دانشگاه اظهار داشت: رضوان خدا بر آن خواصی که امام راحل و امروز مقام معظم رهبری را یاری کردند و قدر خواصی که الان در خدمت رهبری و انقلاب هستند را باید بدانیم زیرا عده‌ای خون دادند و عده‌ای خون دل خوردند که انقلاب به اینجا رسیده است.

وی افزود: در روایات یکسری ویژگی‌ها مخصوص شیعه است که امام حسن عسکری (ع) فرمودند شیعیان باید پنج ویژگی داشته باشند و عبارتند از آنهایی که در شبانه‌روز ۵۱ رکعت نماز می‌خوانند که ۱۷ رکعت واجب است، کسانی که انگشتر به دست راست می‌کنند، کسانی که زیاد سجده و بر روی خاک سجده می‌کنند، کسانی که بسم الله الرحمن الرحیم را در نماز یومیه بلند می‌گویند و مسلمانانی که به زیارت اربعین اباعبدالله الحسین می‌روند و زیارت نامه می‌خوانند.

حجت الاسلام و المسلمین وحیدی تصریح کرد: در میان امامان هیچ امامی نداریم که به اندازه امام حسین (ع) زیارت داشته باشد، زیارت امام حسین همیشه بر زبانمان جاری باشد تا قیام آن حضرت همیشه در یادها زنده بماند.

وی گفت: زیارت امام حسین (ع) را زیاد بخوانید تا وقتی اسلام به خطر افتاد مال و جان را همچون آن حضرت فدا کنیم.

کارشناس مذهبی افزود: بعضی زیارت نامه‌ها تاکید بیشتری شده که یکی از آنها زیارت اربعین است زیرا در این زیارت عواملی که در عاشورا اتفاق افتاد آمده است و از مهمترین عوامل آن سردمداران شرک و نفاق بودند که در مقابل حق ایستادند.

وی گفت: در مرحله دوم خواصی بودند که به خاطر ترس و طمع، کتمان حق کردند و گروه سوم عده‌ای که به علت نداشتن بصیرت با امام حسین (ع) همراه نشدند.

حجت الاسلام و المسلمین وحیدی اظهار داشت: هر سال موظفیم زیارت اربعین را بخوانیم که مبادا غفلت کنیم و به جای اینکه چشم و گوشمان به فرمان رهبری باشد گول دشمنان را بخوریم و آن اتفاق دوباره تکرار شود.

وی افزود: ۲ نفر از خواص در زمان امیر مومنان و امام حسین (ع) خیانت کردند که یکی از آنها شریح قاضی بود با خیانتی که کرد و کمک کار عبیدالله زیاد و یزید شد و آنها از شریح قاضی برای کشتن امام حسین (ع) فتوا گرفتند.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: دومین خواص عمر بن سعد یک روحانی، عالم و مبلغ دینی بود که عبیدالله زیاد به دنبال نفوذ به او وعده فرمانداری ری را داد و شرط فرمانداری جنگ با امام حسین (ع) بود.

وی افزود: خواص در هر دوره‌ای می‌توانند کوثر واقع شوند و یکی از خواص علامه حسن‌زاده آملی می‌شود و دیگری کسی که به کشتن امام شیعیان فتوا می‌دهد.

مراسم گرامیداشت رحلت آیت الله حسن‌زاده آملی امشب با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسوولان و اقشار مختلف مردم در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد.

آیت الله حسن حسن‌زاده آملی فیلسوف متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی شنبه شب (سوم مهر) در زادگاهش شهر آمل به دلیل عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

علامه حسن‌زاده آملی اواخر سال ۱۳۰۷ هجری خورشیدی در روستای «ایرا» بخش لاریجان از توابع شهرستان آمل متولد شد و در سن ۹۳ سالگی درگذشت.

رهبر معظم انقلاب شب گذشته بعد از نماز مغرب بر پیکر پاک علامه حسن‌زاده آملی نماز اقامه کردند و مراسم وداع و تشییع پیکر ایشان امروز همزمان با اربعین حسینی با حضور جمع زیادی از شاگردان، طلاب، عموم مردم و چهره‌های کشوری و لشکری در شهر آمل برگزار شد.

نظر شما