شناسهٔ خبر: 49816935 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آتش زدن تصاویر «هادی» در تعز یمن؛ معترضان خواستار اخراج ائتلاف سعودی هستند

اعتراضات مردمی در شهر تعز یمن، گسترش یافته است. معترضان ضمن به آتش کشیدن تصاویر رئیس جمهور مستعفی، تأکید کردند که باید ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی از این استان اخراج شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  شهر تعز باز هم شاهد اعتراضات گسترده مردمی علیه ائتلاف متجاوز سعودی و «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمور مستعفی و فراری یمن بود.

شبکه خبری المیادین گزارش داد، تظاهرات‌کنندگان به سقوط ارزش پول ملی یمن اعتراض دارند و خیابانهای اصلی و مرکزی تعز را بستند. شماری از معترضان، تصاویر هادی را پاره کردند و خواستار اخراج وی و دولتش و ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی شدند.

به گزارش المیادین، نیروهای امنیتی وابسته به هادی با پوشش غیر نظامی، به سمت معترضان تیراندازی کردند. این در حالی است که بیشتر مغازه‌داران و مراکز خدماتی این شهر هم دست به اعتصاب زده‌اند و دست از کار کشیده‌اند.

 

پایگاه خبری «یمن برس» هم خبر داد، نیروهای امنیتی وابسته به هادی به شدت این اعتراضات را سرکوب کردند. معترضان به وضعیت بسیار وخیم معیشتی معترض هستند.

به گزارش این پایگاه، معترضان در خیابان «جمال» تعز، تصویر هادی را به زیر کشیدند و شعار داد: «از امروز دیگر، ائتلافی در کار نیست». منظور معترضان ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی است.

 

یک منبع محلی هم به یمن برس گفت که نیروهای هادی مستقیما و با گلوله، معترضان را هدف قرار دادند و شمار زیادی از آنان را بازداشت کردند.

در همین ارتباط، پایگاه خبری «۲۶-سبتمبر» هم گزارش داد، معترضان در تعز، تصاویر هادی را به آتش کشیدند و بر اخراج وی و ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی تأکید کردند.

به گزارش این پایگاه، معترضان بیشتر خیابانهای تعز را بستند، لاستیک به آتش کشیدند و چنین اقداماتی، هشداری برای شعله‌ور شدن «گسترده «انقلاب گرسنگان» است.

 

منابع محلی به این پایگاه گفتند، شبه‌نظامیان وابسته به حزب «الاصلاح» به سمت معترضان تیراندازی کردند و در جریان آن، دو غیر نظامی کشته و چند نفر از معترضان هم زخمی شدند.

ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی از مارس ۲۰۱۵ و در حمایت از از رئیس جمهور فراری یمن، تجاوز خود به مردم یمن را آغاز کردند و تا کنون موفق نشدند به اهداف خود دست پیدا کنند.

 

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما