شناسهٔ خبر: 49816765 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش شدیداللحن ایران به اظهارات آمریکا و تروئیکای اروپایی

نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با اظهاراتی شدیداللحن به بیانیه‌های آمریکا و تروئیکای اروپایی پس از گزارش مغرضانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در آن ادعای عدم همکاری کافی ایران با آژانس مطرح شده است، واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کاظم غریب‌آبادی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین دوشنبه‌شب در واکنش به اظهارات نمایندگان آمریکا و سه کشور اروپایی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نمی‌تواند هم در برابر اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در تأسیسات هسته‌ای ایران سکوت کنند و هم از ایران انتظار همکاری در تأسیساتی که طی خرابکاری‌های رژیم صهیونیستی دچار آسیب شده‌اند، داشته‌ باشند.

غریب‌آبادی در این خصوص تصریح کرد: آژانس، آمریکا و سه کشور اروپایی بدانند "نمی‌توانید هم در برابر اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل سکوت کنید و جلوی آن را نگیرید و هم خواهان تداوم نظارت و حضور دوربین‌های آژانس در تأسیسات تحت خرابکاری تروریستی باشید".

وی افزود: هنگامی که تجهیزات نظارتی آژانس توسط رژیم صهیونیستی از کار می‌افتد، از ایران انتظار نداشته باشید مجدداً آن را بدون هزینه‌ای برای این رژیم و بدون هیچ اقدامی از سوی آژانس و کشورهای مدعی بازنصب نماید.

این دیپلمات ارشد کشورمان خاطرنشان کرد: تفاهم اخیر ایران و آژانس به‌طور کامل و ظرف زمان توافق‌شده اجرا گردید، ازاین‌رو، جمهوری اسلامی ایران نیز چگونگی واکنش به این حسن‌نیت خود را رصد خواهد کرد و در هر مرحله، اقدام مناسب را اتخاذ خواهد نمود.

انتهای پیام/.+

نظر شما