شناسهٔ خبر: 49816257 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قاضی تحقیق انفجار بیروت از اقامه دعوی علیه خود مطلع شد

- انجمن دانشجویان خبرنگار

بازپرس ویژه پرونده انفجار بندر بیروت از اقامه دعوی یک وزیر سابق لبنانی علیه خود مطلع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، یک وزیر سابق لبنانی از «طارق بیطار» قاضی بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت شکایت کرده است و به موجب قوانین لبنان این قاضی تا تعیین تکلیف اقامه دعوی علیه او، حق ندارد به روند بازرسی‌ ادامه دهد.

یک منبع قضایی لبنان در این باره گفت: جلساتی که قرار بود برای بازجویی از دو سرتیپ لبنانی به نام‌های «کمیل ضاهر» و «غسان غرز الدین» برگزار شود، لغو شد.

منبع قضایی تأکید کرد که به موجب این شکایت، قاضی بیطار هیچ گونه توضیح و اظهارنظر فوری نکرده است؛ زیرا تا زمانی که وی در حال انجام تحقیقات است مجاز نیست با رسانه‌های گفت‌وگو کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منبع مذکور نوشت: تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت زمانی متوقف شد که یک وزیر سابق لبنانی که قرار بود تحت بازجویی قرار بگیرد، علیه بازپرس اصلی پرونده به اتهام «سوء ظن مشروع در بی‌طرفی» شکایت کرد.

قاضی طارق بیطار پس از برکناری سلف خود در فوریه گذشته به دلایل مشابه، بازپرس اصلی پرونده انفجار بیروت شد.

ماه دسامبر «فادی صوان» اولین قاضی پرونده انفجار بیروت سه وزیر پیشین و حسان دیاب، نخست وزیر سابق را به دلیل سهل انگاری در رابطه با انفجار رخ داده در چهارم اوت متهم کرد، اما این حکم با واکنش منفی شماری از سیاستمداران لبنان مواجه شده و حکم قاضی را خارج از چارچوب اختیاراتش دانسته بودند که به دنبال آن، قاضی صوان برکنار شد.

حادثه انفجار بندر بیروت در اوت سال گذشته موجب جان باختن دست کم ۲۰۰ تن و زخمی شدن ۶ هزار تن و تخریب بخش بزرگی از خانه‌های مسکونی اطراف شده بود.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما