شناسهٔ خبر: 49816187 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

جاروشارژی هم قیمت یخچال شد! / قیمت جاروشارژی ۱۸ میلیون تومان

برخی لوازم خانگی‌ در بازار قیمت عجیبی پیدا کردند. به عنوان نمونه قیمت جاروبرقی شارژی به دلیل ممنوعیت واردات هم قیمت یخچال شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‎‌نیوز، ممنوعیت واردات لوازم خانگی تا پایان امسال ادامه دارد. همین ممنوعیت‌ها ارزش برخی کالاهای لوازم خانگی را به بیش از یک سکه طلا رسانده است. به عنوان مثال جاروشارژی‌های چینی یا برندی که در گذشته ارزش آنها بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان بود حالا اما بهای نجومی دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت جاروشارژی از یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان شروع و حتی تا قیمت ۱۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

فروش کالا با ارقام نجومی

با نجومی شدن قیمت‌ها برخی کالاها از جمله جارو شارژی در دسته لاکچری‌ها قرار گرفت. نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به وضعیت بازار گفت: این جارو شارژی‌ها کالاهای خاص هستند. با تشدید تحریم‌ها نمایندگی برندهای لوازم خانگی از ایران خداحافظی کردند. بنابراین کالاهایی که با ارقام نجومی در بازار ایران فروخته می‌شوند از شرکت‌های خارجی هیچ مجوز رسمی برای فعالیت ندارد.

محمدحسین اسلامیان توضیح داد: اکثر برندهای خارجی که در بازار یا فروشگاه‌های آنلاین وجود دارند کالاهای قاچاق هستند که برخی شرکت‌های زیر پله‌ای که وجود خارجی ندارند نمایندگی آن را قبول کردند. از این‌رو برخی فروشگا‌ه‌های آنلاین پنل فروش می‌گیرند و معمولا مدیران این سایت‌ها نیز برای فروش این اقلام هیچ نظارتی ندارند.

او بیان کرد: حدود چهار سال است که هیچ لوازم خانگی به طور رسمی به کشور وارد نشده است. گاهی اوقات سه فروشگاه سه قیمت مشابه را در پنل درج می‌کنند اما قیمت اصلی کالا ارقامی که در سایت درج شده نیست. مثلا برخی از این فروشگاه‌ها کالاهای ۱۲ میلیون تومانی را با قیمت ۱۸ میلیون تومان می‌فروشند!

alt alt
بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت جاروشارژی از یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان شروع و با قیمت ۱۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود

فروشگاه‌های آلاین ملاک قیمت نیستند

اسلامیان در توصیه‌ای به مردم گفت: فروشگاه‌های آنلاین ملاک قیمت کالا نیستند و مردم باید کالاها را از واحد صنفی معتبر دارای پروانه کسب بخرند. به محض خرید کالا نیز گارانتی را در سامانه جامع گارانتی بررسی کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که بازار لوازم خانگی همچنان راکد است. تولیدکنندگان ایرانی برای رقابت با برندهای رقیب، تخفیف‌های ویژه‌ای قائل شده‌اند. به عنوان مثال مردم بابت خرید تلویزیون، کارت اعتباری یک تا سه میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

محمدحسین اسلامیان، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفته بود: «تلویزیون‌های ایرانی تقریبا هم قیمت نمونه خارجی آن است. از این‌رو تولیدکنندگان ایرانی برای اینکه کالاهای‌شان به فروش برود تخفیف‌های ویژه‌ای برای مردم در نظر گرفته‌اند اما همچنان استقبال مردم از خرید کالای ایرانی کمتر است.»

برای مطالعه بیشتر خبر فروش لوازم خانگی با کارت اعتباری را بخوانید.

نظر شما