شناسهٔ خبر: 49815954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسیج عمومی برای واکسیناسیون خانواده بزرگ آموزش و پرورش در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: بیش از ۲۲۰هزار دانش آموز اردبیلی با احتساب والدین دانش آموزان و معلمان ۶۰۰هزار نفر در این خانواده بزرگ جایزه دریافت واکسن هستند و باید همه بسیج شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه مشترک ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و قرارگاه شهید سلیمانی در سپاه حضرت عباس (ع) استان، گفت: خانواده بزرگ آموزش و پرورش باید با اطلاع رسانی و اعلام همگانی در راستای دریافت واکسن کووید ۱۹ جهت ایمن سازی عمومی تلاش کنند.

او با بیان اینکه این تعداد از جمعیت باید تحت نظارت آموزش و پرورش واکسینه شوند افزود: آموزش و پرورش استان با شناسایی خانواده‌ها و معلمانی که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند باید با در نظر گرفتن مشوق‌ها و حتی با اعمال اجبار واکسینه کنند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: خوشبختانه استان اردبیل نسبت به هفته‌های گذشته وضعیت خوبی پیدا کرده چهار شهرستان به رنگ نارنجی و هفت شهرستان نیز به رنگ زرد در آمده اند.

بهنام جو با اشاره به اینکه تزریق واکسن در روستا‌ها و حواشی شهر‌ها خانه به خانه انجام می‌شود گفت: در هفته گذشته میزان بستری‌ها از ۶۴درصد به ۴۴ درصد رسیده است، در واقع از ۸۵۰نفر بستری به ۲۷۰نفر رسیده که یک سری از افراد بستری موقت نیز با توجه به افزایش و آزاد شدن تخت‌ها بستری شده اند.

او افزود: تزریق واکسن در استان شتاب بیشتری گرفته در افراد ۴۰ سال به بالا وضعیت خوب است.

استاندار اردبیل از مردم استان اردبیل خواست در دریافت واکسن حساسیت به خرج داده و در ایجاد ایمنی عمومی، کادر درمان را یاری کنند.

بهنام جو تصریح کرد: نگرانی ما برای افراد زیر ۴۰ سال است در این راستا باید اقدامات ویژه و جدی‌تر در رابطه با واکسیناسیون انجام شود.

در این جلسه فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان و سایر اعضای جلسه گزارش عملکرد و پیشنهاد‌های خود را ارایه دادند.

انتهای پیام/ح

نظر شما