شناسهٔ خبر: 49814609 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

قدردانی مجدد حماس از مواضع عراق در مخالفت با سازش

جنبش حماس بار دیگر از مواضع دولت، گروه‌های سیاسی، شیوخ و سرشناسان عشایر عراق مبنی بر مخالفت با سازش با رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، فوزی برهوم امروز دوشنبه _پنجم مهرماه_ از مواضع مسئولانه و اصیل گروه‌های سیاسی و اجتماعی، شیوخ و سرشناسان عراق مبنی بر مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آن قدردانی کرد.

وی گفت: این مواضع بیانگر اصالت عراق و ملت برادر آن، حب و وابستگی این کشور به فلسطین و ملت آن است.

سخنگوی حماس افزود: از مواضع ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و دستگاه قضائی عراق در خصوص مخالفت با هرگونه تلاش برای عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی و حمایت از مبارزات ملت فلسطین، حقوق و اصول آن قدردانی می‌کنیم.

وی بار دیگر بر مخالفت با تمامی اشکال عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل تأکید کرد و درباره پیامدهای خطرناک آن علیه ملت فلسطین، حقوق و آرمان آن و نیز کل منطقه هشدار داد.

سخنگوی جنبش حماس همچنین ملت‌های عربی و اسلامی را به اتحاد در برابر سازشکاران و رسواسازی آن‌ها و تلاش برای فراهم کردن تمامی عوامل و ارکان پایداری ملت فلسطین در برابر اشغالگری و پروژه‌های آن فراخواند.

گفتنی است؛ یکشنبه _چهارم مهرماه_ دادگاه کیفری الکرخ بر اساس اطلاعات دریافتی از مشاوران امنیت ملی علیه «وسام الحردان» به دلیل ایفای نقش در دعوت به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و شرکت در نشست سازش در اربیل، صادر کرد.

همچنین قرار بازداشت مشابهی برای «مثال الالوسی» و «سحر کریم الطائی» از کارکنان وزارت فرهنگ صادر شده است.

شنبه _۲۵ سپتامبر_ منابع خبری اعلام کردند که وسام الحردان، رئیس گروه «صحوه العراق» در نشست مذکور که جمعه پیش برگزار شد، از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حمایت کرده است امری که موجب شد سیلی از انتقادات علیه او از سوی احزاب سیاسی عراقی به راه افتاد. دولت مرکزی عراق و سپس دولت منطقه کردستان عراق از این نشست اعلام برائت و آن را محکوم کرد.

منبع: فارس

نظر شما