شناسهٔ خبر: 49811570 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نیکا بیک‌لیک‌لی: رفت‌وآمد و قرنطینه کار ما را سخت کرده است/ با تعداد کم تیم خارجی جذب نکنید

معصومه مومی‌وند

سرمربی تیم بسکتبال بانوان شهر گرگان معتقد است هر چند جذب بازیکن و مربی خارجی سطح لیگ زنان را بالا می‌برد اما در صورت کم بودن تیم‌ها، باعث نیمکت‌نشینی بازیکنان ایرانی و دور ماندن آنها از جریان رقابت می‌شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایسنا، تیم بسکتبال بانوان شهر گرگان در گروه اول مسابقات لیگ برتر بسکتبال زنان دو دیدار مقابل تیم‌های سپهرداد تهران و امرتات تهران انجام داد و پیروز شد.

نیکابیک‌لیک‌لی، سرمربی تیم بسکتبال بانوان شهر گرگان در مورد عملکرد تیم خود به ایسنا گفت: هر دو تیم مخصوصا سپهرداد با ترکیب جدیدی وارد زمین شده بودند که برای ما ناشناخته بود. سن بازیکنان این دو تیم کم بود اما انگیزه داشتند و جنگیدند. مهم بود که هر دو بازی را ببریم البته مسابقه دوم سخت‌تر بود که دلیلش را خستگی و خوابگاه می‌دانم.

اوافزود: جز تیم ما بقیه تیم‌های گروه اول تهرانی هستند و این رفت و آمد روی بازیکنان ما اثر گذاشته است. ۷، ۸ ساعت در اتوبوس و چهار روز  قرنطینه در محل مسابقات کار را فرسایشی می‌کند.

سرمربی بانوان شهرگرگان به رقابت  با تیم‌های شیمیدر و گروه بهمن اشاره و بیان کرد: این تیم‌ها قوی بسته شده‌اند و چندین بازیکن ملی دارند. برای ما که با ۷۰ درصد بازیکن بومی وارد مسابقات شده‌ایم، دیدارهای سختی خواهد بود. شرایط این دو تیم از نظر امکانات، بازیکن و سرمایه‌گذاری با ما متفاوت است اما هدف ابتدا صعودبه پلی‌آف است. ضمن اینکه کار ما یک پروژه اجتماعی هم  محسوب می‌شود که نیروهای بومی را حفظ و روی رده‌های پایه هم کار کنیم. بنابراین هدف ما با تیم‌هایی که برای مقام بسته شده‌اند، متفاوت است.

او  به بازگشت دوباره خود به تیم بانوان شهرگرگان اشاره  کرد و گفت: با منحل شدن مهرام چند پیشنهاد داشتم که سرمربیگری گرگان هم یکی از آنها بود. با توجه به تغییرات خوبی که در شورا و شهرداری انجام شده بود و نگاه مثبتی که امسال به بخش زنان داشتند، به توافق رسیدیم. مردم این  شهر هم خیلی به من لطف دارند و حس کردم بیشترین کمک را  می‌توانم به گرگان کرد و شهرم واجب‌تر است.

بیک‌لیک‌لی شرط حضور خارجی‌ها در مسابقات بسکتبال زنان را تعداد زیاد تیم‌ها و تیم‌داری طولانی در لیگ دانست و گفت: بازیکن و مربی خارجی سطح خوبی از بازی را ایجاد و رقابت را در بازیکنان ایرانی بیشتر می‌کنند اما در صورتی که بازیکنان ایرانی جا نمانند. سه تیم امسال انصراف داده‌اند و خیلی از بازیکنان بیرون مانده‌اند. جذب بازیکن خارجی  با این تعداد کم تیم احتمال نیمکت نشینی و بیرون ماندن بازیکنان ایرانی را بیشتر می‌کند.

او افزود: حضور بازیکن خارجی اثرگذار است اما در صورتی که تعداد تیم‌ها و سرمایه‌گذاری بیشتر باشد. تیم‌های مهرام، نارسینا و شهرداری قزوین سال گذشته بازیکن خارجی حذف کردند اما امسال انصراف  دادند. اقدام مقطعی جواب نمی‌دهد اما اگر ادامه دار  باشد خیلی عالی است.

بیک‌لیک‌لی در پایان گفت: امیدوارم به شهرم کمک کنم. از مجموعه گرگان تشکر می‌کنم و امیدوارم  که فرهنگ تیم‌داری در بخش زنان  مثل بخش مردان جا بیفتد و مقطعی نباشد.

انتهای پیام

نظر شما