شناسهٔ خبر: 49810252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

بیماران خاص چشم به خون همنوعان دوخته اند

مدیر کل سازمان انتقال خون خوزستان گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و شاهد افزایش اهداء و مصرف آن در استان هستیم.

صاحب‌خبر -
علی فیضی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی نیاز همیشگی خوزستان است، افزود: مصرف روزانه خون در بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ واحد است که میزان بالای مصرف این فرآورده را نشان می‌دهد. 

وی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال میزان اهدای خون ۴ هزار واحد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

فیضی بیان کرد: با توجه به وسعت و گستردگی خوزستان و اینکه معین سایر استان‌ها هستیم، بیماران زیادی از استان‌های همجوار از جمله؛ ایلام، لرستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد برای درمان به این استان سفر می‌کنند و همین امر سبب شده شاهد مصرف خون و فرآورده‌های خونی نیز باشیم.

مدیر کل سازمان انتقال خون خوزستان ادامه داد: با وجود ۵۲ بیمارستان بزرگ و معین شامل؛ بیمارستان ابوذر اهواز در جنوب غرب، بیمارستان گلستان در بخش حوادث و تروما و بیمارستان آیت الله طالقانی در بخش سوانح و سوختگی و ... در استان و همچنین بیماری کرونا ویروس و سایر شرایط خاص نیاز به خون بیشتر احساس می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به مشارکت مردم در زمینه اهدای خون گفت: در مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی نظیر اربعین حسینی، تاسوعا و عاشورا، هفته دفاع مقدس و... کارکنان بسیاری از دستگاه‌های اجرایی، بسیجیان و... در قالب نذر خون نسبت به اهدای خون اقدام می‌کنند، ولی انتظار داریم رسانه‌های ملی و استانی و شبکه‌های مجازی در تشویق و ترغیب مردم برای این امر انسان دوستانه ب. ویژه روز‌های پایانی ماه صفر و اربعین حسینی همکاری بیشتری داشته باشند.

فیضی تصریح کرد: داشتن وزن بالای ۵۰ کیلوگرم، نداشتن بیماری‌های قلبی-عروقی، نداشتن بیماری فشار خون، نداشتن دیابت پیشرفته و نداشتن بیماری خاص نظیر؛ سرطان و... از شرایط اهدای خون به شمار می‌روند.

به گفته وی؛ بیماران کرونایی هم می‌توانند یک ماه پس از بهبود نسبت به اهدای خون اقدام کنند، همچنین مرد‌ها هر ۳ ماه یکبار و بانوان هر ۴ ماه یکبار مجاز به مشارکت در این امر انسان دوستانه هستند.

نظر شما