شناسهٔ خبر: 49809011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی سبلان در مشگین‌شهر افتتاح شد

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از افتتاح آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی سبلان در شهرستان مشگین‌شهر همزمان با هفته دفاع مقدس و هفته دامپزشکی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، بهلول تکلوی در مراسم افتتاح آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی سبلان در مشگین شهر عنوان کرد: این آزمایشگاه با تجهیزات و امکانات مطلوب، فضای مناسبی را در اختیار دامداران و فعالان صنعت دامپروری منطقه قرار می دهد.

وی با بیان اینکه با افتتاح این آزمایشگاه امکانات بیشتری در جهت مبارزه و پیشگیری از بیماری های دامی فراهم شده و سطح ایمنی در واحدهای مختلف دامی روز به روز افزایش می یابد افزود: در حال حاضر علاوه بر آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان به عنوان آزمایشگاه مرجع  4 باب آزمایشگاه دولتی تشخیص دامپزشکی در شهرستان های بزرگ استان و نیز 4 باب آزمایشگاه بخش خصوصی در راستای آزمایش های تشخیص و پایش بیماری ها در استان فعالیت می کنند.

این مسئول جوابدهی آزمایشات در سریع ترین زمان ممکن و بدون اتلاف وقت و زمان و جلوگیری از هزینه های اضافی حمل ونقل، اشتغالزایی در بخش خصوصی دامپزشکی و کم کردن تصدی نیروی انسانی در بخش دولتی و کیفیت بخشی به خدمات دامپزشکی  را از مزایای مهم ایجاد این آزمایشگاه در شهرستان مشگین شهر عنوان کرد. 

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه در 6 ماهه اول سالجاری 53 هزار و 185 مورد آزمایش تشخیص در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان انجام شده است افزود: این آزمایشات با محوریت تشخیص انواع بیماری های دام و طیور و آبزیان، عوامل میکروبی آلوده کننده مواد غذایی در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی، بررسی باقیمانده های سموم در مواد غذایی و خوراک دام و طیور و کنترل کیفی محصولات صادراتی در استان انجام شده است.

نظر شما