شناسهٔ خبر: 49808302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل انتقال خون هرمزگان:

پویش نذر خون در هرمزگان/دریافت‌کنندگان واکسن‌ کرونا محدودیتی ندارند

لیدا رضایی

مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت: هرمزگانی‌ها می‌توانند در روز اربعین حسینی با شرکت در پویش نذر خون به کمک در رفع کمبود ذخایر خونی استان کمک کنند.

صاحب‌خبر -

ایمان زارعی صبح امروز (پنجم مهرماه) در جمع خبرنگاران، افزود: ۸ پایگاه ثابت و سیار انتقال خون استان در روز اربعین حسینی آماده خونگیری از عزاداران هستند.

وی در خصوص فعالیت پایگاه های انتقال خون امروز ۵ مهرماه گخاطرنشان کرد: مرکز انتقال خون بندرعباس ۱۶ تا ۲۰ در حد فاصل چهار راه مرادی به سمت فلکه برق  و پایگاه سرخون ۹ تا ۱۳ آماده خونگیری از شهروندان است.

مدیر کل انتقال خون هرمزگان ادامه داد: ساعت کار مرکز انتقال خون میناب و روستای کلیبی ۹ تا ۱۳،  مرکز انتقال خون قشم ۱۷ تا ۲۰:۳۰ ، مرکز انتقال خون بندرلنگه و پایگاه سیار در شهرک امام محمد باقر ۹ تا ۱۳  آماده دریافت خون از مراجعه کنندگان هستند.

زارعی با اشاره به اینکه در کیش نیز تیم سیار مستقر در کلینیک امام علی (ع) در دو نوبت صبح ۹ تا ۱۳ و عصر ۱۷ تا ۲۰ فعال است، عنوان کرد: در تمامی مراکز انتقال خون تمامی نکات بهداشتی سر سختانه اعمال می‌شود و بهبود یافتگان کرونا می‌توانند یک ماه از بهبودی کامل نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی در پایان اظهار کرد: آن دسته از افرادی که از زمان تزریق دوز اول یا دوم واکسن آسترازینکا و یا اسپوتنیک آنان ۲۸ روز گذشته باشد نیز می‌توانند خون اهدا کنند، اما سایر دریافت‌کنندگان واکسن‌ها هیچ محدودیتی برای اهدای خون ندارند.

انتهای پیام

نظر شما