شناسهٔ خبر: 49807701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

۶۰ هزار زائر ایرانی به کربلا سفر کردند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه افرادی که امسال به زیارت اربعین امام حسین (ع) مشرف شده اند کمتر از ۲ درصد افرادی هستند که در آخرین اربعین به کربلا مشرف شده اند، گفت: در اربعین سال ۹۸ بیش از سه میلیون و ۲۵۰ هزار زائر داشتیم که امسال این تعداد ۶۰ هزار نفر بوده اند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب روز دوشنبه در اربعین حسینی (ع) در گلزار شهدای کرمان افزود: بیش از ۹۸ درصد زائرانی که در اربعین ۹۸ به کربلا مشرف شده اند، امسال شرف یاب نشده اند در حالی که هر سال تشرف اربعین افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به این مطلب که زیارت فقط به حضور در مزار معصومان (ع) نیست، تاکید کرد: برخی افراد که به زیارت مزار معصومان (ع) می روند، زائر محسوب نمی شوند زیرا شیطان در هیچ حالی بیکار نمی نشیند و روی آنها اثر گذاشته و نیت آنها را عوض می کند و در مقابل برخی افراد حتی از راه دور با دل شکسته ارادت خود را نشان داده، زائر هستند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: خوشا به حال افرادی که عارفانه مشرف شده و کسب فیض کرده اند و امیدوارم اگر کسی غافل است، خداوند او را هدایت کند.

حجت الاسلام و المسلمین نواب بیان کرد: زیارت مستحب است و ما کار واجب خیلی داریم و باید از امام حسین (ع) درس بگیریم که برای انجام یک کار مستحب، کار واجب را انجام نشده باقی نگذاریم.

وی ادامه داد: در این رابطه باید دقت کرد که ما پیرو رهبری هستیم که می فرمایند هر زمان به سمت مشهد می روم، از نظر روحی آنقدر علاقه دارم که گویی دارم پرواز می کنم و این آقا با این شرایط دو سال است که مشهد تشریف نبرده اند و این درس است برای ما که یک زمان مستحب را بر واجب مقدم نکنیم و از این رو حفظ صحت مردم واجب است و رهبری درباره افرادی که جان خود را به دلیل کرونا از دست می دهند بسیار ناراحت هستند.

وی به اهمیت قرائت زیارت اربعین اشاره و بیان کرد: در این زیارت بیش از ۶۰ صفت برای امام حسین (ع) بیان شده که برخی از آنها برای پیامبر (ص) نیز ذکر شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: یکی از آموزه های زیارت اربعین این است که فردی که فریب دنیا را بخورد و دنیا در ذهنش بزرگ شود، آسیب می بیند و  تا جایی پیش می رود که در مقابل امام زمان خود می ایستد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب به تشریح ویژگی های مکتب اهل بیت (ع) در زیارت اربعین نیز اشاره کرد و ادامه داد: اهل بصیرت بودن یکی از ویژگی های مومن در مکتب اهل بیت (ع) است زیرا انسان با داشتن بصیرت، مسائل را دقیق می بیند.

وی ادامه داد: بر همین اساس بود که امام راحل (ره) در شرایطی از صدای شکسته شدن استخوان های کمونیسم سخن به میان آورد که شوروی سابق هنوز در اوج بود و به گفته شاهدان عینی، گورباچف در زمان مطالعه این نام آنقدر ناراحت و متعجب بود که گوش های وی نیز سرخ شده بود.

وی اظهار داشت: زمانی که ما قادر به دیدن برخی مسائل نیستیم، افرادی هستند که براساس بصیرت خود ما را راهنمایی می کنند و همه موارد و مسائل را می بینند از این رو رهبر معظم انقلاب اسلامی برنامه ریزی هایی که می کنند به نحوی است که وزیر خارجه کذایی آمریکا گفته ما شش ماه برنامه ریزی می کنیم و رهبر ایران با یک سخنرانی نیم ساعته همه را از بین می برد و این نشان می دهد که معظم له بصیر هستند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت؛ حق شناسی، عمل به اوامر الهی، خودسازی، مردم مداری، ایثار، پرهیز از منکر و عجله نداشتن در کارها را از دیگر ویژگی های مومن در مکتب اهل بیت (ع) دانست.

وی تاکید کرد: ملت ایران و اهالی استان کرمان که فرزندان عزیز خود را تا گلزار شهدا تشییع و تدفین و صبر کرده اند و در سختی ها صبورانه ایستاده اند و بر همین اساس خداوند به شما عزتی داده است که سید حسن نصرالله که یکی از هواداران ایران اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی است، وقتی کشتی ها می خواهد از ایران حرکت کرده و سوخت برای لبنان ببرد، به دنیا اعلام می کند که این کشتی ها مثل خاک لبنان حساب می شوند و هر کشوری کوچکترین آسیبی به آنها برساند با ما طرف است.

وی افزود: در ادامه صهیونیست ها که این کشتی ها از مقابل چشم آنها عبور می کند و می دانند که این کشتی ها دارند تحریم لبنان را می شکنند و آمریکا می داند که در مقابل او ایستاده ایم و هیچ کاری نمی توانند بکنند، می بینیم این اقتدار را شهدا و ملت ایران آفریده اند.

حجت الاسلام و المسلمین نواب افزود: رییس جمهورهای حکومت آمریکا در سال های گذشته معمولا دو دوره ای بودند اما جنایتکاری که خون پاک سردار دلها را ریخت یک دوره ای شد و با آن افتضاح و زشتی رفت.

وی با اشاره به فرموده حضرت زینب (س) که در پاسخ به ابن زیاد می فرماید جز زیبایی ندیده ام ، تاکید کرد: تمامی دشواری هایی که امام حسین (ع) و اهل بیت و یاران ایشان دیده اند چون برای از بین بردن باطل بوده، زیبا بوده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به این مطلب که وظیفه شناسی بسیار مهم است، تاکید کرد: سردار دلها وقتی آمرلی آزاد شد خیلی خوشحال شد، چون خیلی وظیفه شناس بود.

حجت الاسلام و المسلمین نواب با اشاره به این مطلب که سردار سلیمانی اهل خودسازی بودند و یکی از آموزه های زیارت اربعین نیز همین است، گفت: اهل ایثار بودن از دیگر ویژگی های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

وی گفت: زمانی حاج قاسم همه هستی خود را برای برنامه های فرهنگی گذاشت و مخلصانه در این راستا جلو آمد خداوند نیز به او این عزت را عنایت کرد.

/ایرنا

 

نظر شما