شناسهٔ خبر: 49806272 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه‌ی بارز وظیفه شناسی است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: در زیارت اربعین وظیفه شناسی خیلی مهم است، شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه‌ی بارز وظیفه شناسی برای ما است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت صبح امروز در جمع عزاداران اربعین حسینی در گلزار شهدای کرمان با اعلام اینکه در روز اربعین و روز‌های آخر هفته دفاع مقدس در گلزار شهدای کرمان باعث افتخار است امروز سخنرانان حضرت زینب کبری (ع) و شهدای ما هستند گفت: امروز مردم که اینجا آمده جامانده نیستند از سفر مانده هستند امروز آماده اند به حسین (ع) بگویند نتوانستیم بیایم.

او افزود: بعضی افرادی که از راه دور به امام حسین علیه السلام زیارت می‌کنند زیارتشون ممکن است از کسی که کنار حرم باشد زیارتش قبول شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب با اعلام اینکه زیارت باید عارفانه باشد بیان کرد: ما پیرو رهبری هستیم که می‌گوید وقتی من به مشهد میروم دلم پر می‌کشد الان دوسال نرفتند، سعی کنیم واجب را بر مستحب ترجیح ندهیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: خواندن زیارت اربعین در روز اربعین ثواب زیادی دارد در آن بیش از ۶۰ بار صفات امام (ع) گفته شده است.

او بیان کرد: دنیا بسیار گول زننده است اگر دنیا در ذهن کسی بزرگ شود در مقابل امام خود می‌ایستد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب گفت: زیارت اربعین اثرش این است که بصیرت دارد.

او با اشاره به اینکه مومن بصیر است اگر توجه کرده باشید وزیر امور خارجه آمریکا میگفت ما ۶ ماه برنامه ریزی می‌کنیم امام رهبر انقلاب اسلامی ایران با یک سخنرانی نیم ساعته کلا همه چیز را از بین می‌برد افزود:رهبر ما این همه بصیرت را از عشق به اهل بیت به دست آورده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد: وقتی کشتی‌های ما از، جلوی چشمان صهیونیست‌ها به راحتی سوخت به لبنان می‌رساندند به دلیل همین خون‌ها و شهدایی است که تقدیم کردیم.

او افزود: توجه کرده اید که تمام رییس جمهور‌های امریکا دو دوره‌ای بودند، ولی ترامپ که حاج قاسم سلیمانی عزیز ما را شهید کرد یک دوره شد و کلی افتضاح به بار آورد، این‌ها همه نشانه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب بیان کرد: در زیارت اربعین وظیفه شناسی خیلی مهم است که شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه‌ی بارز وظیفه شناسی برای ما است.

او با اعلام اینکه خودسازی یکی دیگر از صفاتی است در زیارت اربعین توصیه شده است گفت:شهید حاج قاسم سلیمانی در سفر آخر خود به عراق برای یک گفتگوی مهم رفت، اما خودش را آماده شهادت ساخته بود.

انتهای پیام/س

نظر شما