شناسهٔ خبر: 49805853 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

اخبار معلمان

آخرین خبرها از رتبه بندی معلمان | 40 گیگ اینترنت رایگان برای معلمان

اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس، درباره "طرح نظام رتبه بندی معلمان" جزئیاتی را به مجلس ارائه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شمانیوز: اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس، درباره "طرح نظام رتبه بندی معلمان" جزئیاتی را به مجلس ارائه داد. وی درباره رتبه بندی معلمان گفت: معلمان نسل آینده کشور را تربیت می‌کنند به همین دلیل معلمان نباید دغدغه‌ای به جز آموزش و تربیت دانش آموزان داشته باشد.

اصغر سلیمی درباره "طرح نظام رتبه بندی معلمان" و مطالبه این قشر برای تحقق آن، اظهار کرد: معلمان زیرساخت‌های فرهنگی کشور را به وجود می‌آورند به همین دلیل توجه به آموزش و پرورش باید از اولویت‌های اصلی دولت باشد و قطعا اگر می‌خواهیم آینده کشور و توسعه آن تضمین شود باید به پدیده آموزش و معیشت معلمان نگاه ویژه داشته باشیم به طوری که یک معلم نباید هیچ دغدغه مالی داشته باشد.

وی افزود: معلمان نسل آینده کشور را تربیت می‌کنند به همین دلیل یک معلم نباید دغدغه‌ای به جز آموزش و تربیت دانش آموزان داشته باشد. حقوقی که هم اکنون معلمان دریافت می‌کنند به هیچ وجه جوابگوی مخارج زندگی آنان و تورم فعلی نیست پس باید یک طرح جامع برای حل این مشکل داشته باشیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس، تصریح کرد: مجلس و دولت به دنبال این هستند که بحث رتبه بندی معلمان را به یک وضعیت مناسب برسانند. به همین دلیل کمیسیون آموزش جلسات زیادی در این باره تشکیل داده و پیگیری‌های لازم را با حمایت رییس مجلس انجام داده است. امیدواریم دولت هرچه سریع‌تر وزیر آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند تا با هماهنگی و هم افزایی مجلس و وزارت آموزش و پرورش طرح نظام رتبه بندی معلمان را محقق کنیم تا فرهنگیان به حق خود برسند.

سلیمی ادامه داد: هم اکنون مشکل اصلی بر سر راه رتبه بندی معلمان نبود اعتبار و بودجه کافی برای اجرای آن است. با شرایط اقتصادی کشور باید منابع مالی اجرای این طرح مشخص شود و دولت اگر بتواند منابع مالی طرح را تعیین کند رتبه بندی معلمان محقق می‌شود. شورای نگهبان طرح‌هایی را که منابع مالی مشخصی ندارند رد می‌کند به همین دلیل دولت باید منابع مالی طرح رتبه بندی معلمان را با همکاری سازمان برنامه و بودجه مشخص کند تا تصمیم گیری راحت شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان، هر فرهنگی متناسب با سابقه‌ای که دارد ارتقا پیدا و حقوق‌های آنان به طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کند به طوری که تقریبا ۸۰ درصد حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را دریافت می‌کنند. معتقدم با توجه به تلاش‌هایی که در حال انجام است منابع مالی اجرای این طرح در بودجه ۱۴۰۱ تعریف می‌شود که در این صورت در برنامه هفتم توسعه، مجلس رتبه بندی معلمان را به عنوان یک برنامه پنج ساله تصویب می‌کند

40 گیگ اینترنت رایگان برای معلمان

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: برای استفاده بهتر از شبکه اجتماعی دانش‌آموزی «شاد» همه معلمان ۴۰ گیگ اینترنت رایگان دریافت می‌کنند.

محمود حبیبی عصر شنبه در نشست اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل که به صورت غیرحضوری (ویدئو کنفرانس) با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار شد؛ اظهار داشت: به زودی بسته ۴۰ گیگ اینترنت رایگان در اختیار معلمان، قرار خواهد گرفت که به منظور استفاده معلمان در ۶ ماهه اول سال تحصیلی خواهد بود.

در این نشست گزارش معاونان معین از فعالیت ها و اقدامات ادارات کل استان ها در نحوه بازگشایی و آغاز سال جدید تحصیلی ارائه شد.

مدارس و موسسات آموزشی از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ با ورود و شیوع ویروس کرونا در کشور تعطیل شد و آموزش دانش‌آموزان در شبکه‌های مجازی از جمله شبکه دانش‌آموزی شاد دنبال شد. مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد در همان روزهای ابتدایی کرونا به عنوان مدرسه دانش‌آموزی در دوران تعطیلی مدارس راهی برای جلوگیری از عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان بود.

معلمان

حقوق معلمان از حداقل حقوق کارگری کمتر است

یک معلم رسمی آموزش و پرورش ضمن گلایه‌مندی نسبت به حقوق معلمان تازه‌کار که از حقوق دیگر کارگران در قانون کار نیز کم‌تر است، گفت: دریافتی مرکز معلمان از دیگر ارگان‌ها بسیار کمتر است، حتی یک کارگر طبق مقررات قانون کار مبلغی حدود ۴ میلیون تومان دریافت می‌کند درصورتی‌که یک معلم مستحق دریافت تنها دومیلیون و ۸۰۰ هزارتومان می‌شود، لذا حتی اگر سالیان زیادی هم بگذرد ما شاهد پیشرفتی در شغل و حقوق خود نبوده و خواهان رعایت عدالت و مساوات هستیم.

در دوران کودکی همه ما ردپای آرزوهای جوانی به چشم می‌خورد، آرزوهای شیرین و دور و درازی که وصال به آنها تلاش و کوشش مداوم می‌طلبید و دنیای زیباتری را برای زندگی به ارمغان می‌آورد.

اما گاهی هم این رویاهای یادگار دوران بی‌دغدغگی و خیال‌بافی ما به زوال منتهی می‌شد گویی که تاکنون در قلمرو سرزمین فکر و خیال ما جایی برای زیستن نداشته‌است.

بچه که بودیم در جواب بزرگترها که می‌گفتند می‌خواهید چه شغلی در آینده داشته‌باشید، با شور و شوق بچگانه هرکدام از ما با به خاطر آوردن یک اسطوره در ذهن خود شغلی را بر زبان می‌آوردیم و تمنای وصال آن را داشتیم، یکی می‌خواست مهندس بشود و خانه فرسوده پدربزرگش را تعمیر کند تا مبادا سختی فراهم‌آوردن هزینه آن چروکی دیگر بر پیشانی پدرجانش بیندازد، دیگری دلبسته خلبانی بود تا به خدا نزدیک شود و روی ماه مادر سفر کرده‌اش را در او ببیند و جویای احوالش شود؛ اما شغل معلمی که انتخاب اکثر بچه‌ها بود، انتخابی که از سر عشق و علاقه به معلم مهربان و دلسوز خود داشتند، معلمی که درس زندگی می‌داد و هر کلامش نام مادر را تداعی و هر لبخندش به عمق وجود رخنه می‌کرد و بر دل و جان می‌نشست.

جایگاه باعظمت معلم همه را به احترام وا می‌دارد، احترامی که از عشق سرچشمه می‌گیرد و ابهت این راهنما راه روشن را نمایان می‌کند. بی‌شک ارزش کار این اسطوره‌ها قیمت ندارد و رسالتی الهی برعهده دارند و شایسته تکریم مادی و معنوی هستند.

اکنون گاهی شاهد کم‌لطفی و ناعدالتی نسبت به این فرهنگ‌سازان جامعه هستیم، تبعیض مشهود و بارزی که ناشی از کسری حقوق سالانه معلمین و حذف امتیازات قرارداد استخدامی آن‌ها می‌شود، این درحالی است که در همه دنیا ارزش و قداست این قشر پذیرفته‌شده و حمایت‌های مالی و حقوقی حداکثری هم نسبت به آنها اعمال می‌شود..

واکنش رئیس مجلس به مطالبات فرهنگیان گیلان

محمد باقر قالیباف پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی در مدرسه حضرت رقیه (س) رشت با فرهنگیان گیلانی گفتگوی صمیمانه ای انجام داد.

در این گفتگو برخی از فرهنگیان گیلان مطالبات، مشکلات و خواسته‌های خود را به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی رساندند.

نظر شما