شناسهٔ خبر: 49796494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه:

مردم گیلانغرب با مقاومت دلیرانه خود باعث سربلندی کشور و کرمانشاه شدند

قصرشیرین- ایرنا- فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم گیلانغرب با مقاومت دلیرانه از کیان ایران اسلامی مایه عزت و افتخار و سربلندی برای کشور و استان کرمانشاه شدند، گفت:چهارم مهرماه یادآور تاریخ پرافتخار دفاع مقدس ما است و سال به سال و سینه به سینه باید به مردم منتقل شود. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «بهمن ریحانی» روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت چهارم مهرماه روز مقاومت مردم گیلانغرب و همچنین افتتاحیه کنگره ملی سردار شهید «صفر خوشروان» فرمانده جبهه غرب در دوران دفاع مقدس و ۷۵۰ شهید گیلانغرب در محل مقاومت مردم گیلانغرب در سال ۵۹، افزود: این رشادت ها واقعیت و حقیقت های تاریخی و هنرهای زیبای ایران اسلامی است که مردم سربلند گیلانغرب این فخر آفرینی را برای نظام جمهوری اسلامی به  وجود آوردند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «استان کرمانشاه چهره زیبا  وسینه ستبر ایران اسلامی» است، اظهار داشت: مردمان این سرزمین، مردم گیلانغرب و همه مردم ایران اسلامی یکپارچه در مقابل دشمنان مقاومت و افتخار آفرینی کردند این را صدها سال باید در کتاب‌ها و آموزش‌های دانش‌آموزان و دانشجویان بگویند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، با تجلیل از پیشکسوتان عرصه حماسه و ایثار از خانواده های معظم شهدا به عنوان لنگرهای نظام نام برد و افزود: عاشورا سرچشمه همه این زیبایی ها است و دفاع مقدس است که مایه عزت و سربلندی برای نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران شد.

                                                           مردم گیلانغرب با مقاومت دلیرانه خود باعث سربلندی کشور و کرمانشاه شدند

سردار ریحانی ادامه داد: دفاع مقدس نشان داد که بر اساس بستر اتحاد ولایت مداری و اعتماد به مدد خداوند می توان از همه گردنه ها عبور کرد و سلامت و سربلند از همه آن ها بیرون آمد.

او گفت: دفاع مقدس یک ادبیات و یک فرهنگ و یک تفکر ماندگاری از خود نه فقط در آن مقطع تاریخ دفاع نه فقط برای جغرافیای ایران اسلامی برای همه مقاطع و برای همه جغرافیا به جا گذاشت.

وی اضافه کرد: ادبیات عاشورا و دفاع مقدس مفاهیم جدیدی از همه مفهوم ها اعم از عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و هنری را به ما داد و دفاع مقدس بعضی از مفاهیم را بسیار زیبا و معطر کرد.

وی گفت: در چهارم مهرماه سال ۵۹ مردم غیور گیلانغرب در برابر تهاجم گسترده ارتش بعث عراق قرار گرفتند و اجازه ندادند نیروهای مهاجم وارد شهر شوند که این مقاومت دلیرانه منجر شد تا ارتش رژیم بعث عراق با وجود امکانات و تجهیزات نظامی مدرن تا عمق ۱۰ کیلومتری شهر گیلانغرب مجبور به عقب نشینی شود.

گیلانغرب در طول دوران دفاع مقدس بیش از ۱۵۰ بار بمباران و موشک باران شد اما مردم در این مدت شهر را رها نکردند که این ایستادگی و مقاومت باعث شد تا این شهر عنوان دومین شهر مقاوم کشور را کسب نماید.

گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما