شناسهٔ خبر: 49795081 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیام تسلیت مراجع و علما در پی درگذشت آیت الله حسن زاده آملی

خبرگزاری صداوسیما

مراجع و علما با صدور پیام های جداگانه ای رحلت حکیم فرزانه، علامه ذوالفنون، آیت الله حسن زاده آملی را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

پیام تسلیت مراجع و علما در پی درگذشت آیت الله حسن زاده آملیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مراجع معظم تقلید، علما و نهادهای حوزوی در پی درگذشت عارف واصل، حکیم ربانی، آیت الله حسن حسن زاده آملی، درگذشت آن عالم وارسته را به محضر قدسی امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم)، حوزه های علمیه و بازماندگان ایشان تسلیت عرض کردند.

 

آیت الله مکارم شیرازی رحلت عالم ربانی، علامه حسن زاده را موجب تأثر خواند و تاکید کرد: این عالم ربانی در طول عمر خویش آثار فراوانی در علوم مختلف از خود به یادگار گذاشت و شاگردان فراوانی را پرورش داد.

آیت الله نوری همدانی   هم در پیامی ضمن عرض تسلیت ارتحال حکیم متأله، علامه حسن زاده آملی، آورده است: جامع بودن در علوم عقلی و نقلی، تربیت شاگردان برجسته و برخورداری از فرهنگ انقلابی در سطح بسیار بالا از ویژگی‌های ممتاز ایشان بود.

آیت الله جوادی آملی به ابعاد بی نظیر علمی ایشان اشاره کرد و نوشت: هم در عرفان، هم در فلسفه، هم در نجوم، هم در ریاضیات، هم در تفسیر، هم در حدیث، انسان جامعی شد که توانست انسان‌هایی تربیت کند، توانست آثاری به یادگار بگذارد، شاگردانی تربیت کند و دوستانی را بپروراند که از محضر او فیض و از مکتب او فوز، از بنان او فیض و از بیان او فوز دریافت کنند، لذا ارتحال آن بزرگوار بسیار غمبار است.

آیت الله سبحانی در پیامی، رحلت علامه حسن زاده آملی را خسارتی جبران ناپذیر برای حوزه‌های علمیه خواند و تاکید کرد: ایشان علاوه بر تسلط بر فقه، اصول و فلسفه در صفای نفس و سلوک کم نظیر بود.

آیت الله علوی گرگانی هم در پیام تسلیت خود به مناسبت ارتحال عالم ربانی مرحوم آیت الله حسن زاده آملی نوشت: تبحر در علوم مختلف فقه، اصول، فلسفه، عرفان، ریاضی، نجوم، ادبیات و تربیت شاگردان فرهیخته در کنار تهذیب نفس از خصوصیات این عالم وارسته می‌باشد.

آیت الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری هم در پیام خود با بیان اینکه آیت‌الله حسن زاده آملی، عالمی ذوفنون و وزنه‌ای در ساحت علم، تقوا و عرفان ناب اسلامی به شمار می‌رفتند، گفت: رحلت ایشان حقیقتاً ثلمه به اسلام و جامعه علمی است.  

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نیزضمن عرض تسلیت ارتحال حکیم فرزانه، مرحوم آیت الله حسن حسن زاده آملی، آورده است: این دانشمند فاضل با سلوک معنوی و اخلاقی و مجاهده علمی، خود را به مکارم اخلاق و صلابت و اتقان علمی آراسته ساخت و شاگردان بسیاری را از بینش و دانش خود مستفیض و بهره‌مند گرداند.

آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، در پیام خود با عرض تسلیت ارتحال آیت الله حسن زاده آملی، تاکید کرده است: حضور این عالم پارسا در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، مردمی و نقش آفرینی در صحنه‌های انقلاب اسلامی و همراهی با انقلاب اسلامی و امامین انقلاب اسلامی درس آموز و الهام بخش و سخنان نغز و دلنشین ایشان در مسند خطبه و خطابه و وعظ و ارشاد راهنمای جویندگان مسیر سعادت بود و پس از سال‌ها خدمت و نورافشانی و درایام اربعین سالار شهیدان (ع) به لقای الهی شتافت.

آیت الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) در پیام تسلیت به مناسب ارتحال علامه ذوالفنون، آیت الله حسن زاده آملی با اشاره به مراتب علمی آن عالم سفر کرده، آورده است: ایشان از جمله شخصیت‌های بزرگ تاریخ هستند که عیار علمیت ایشان را آیندگان درک خواهند کرد.

حجت الاسلام احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم در پیام خود در خصوص آن عالم ربانی، نوشته است: استادی کم‌نظیر که خامه پرمغزش آثار و برکات مکتوب و منقول زیادی به یادگار گذاشت. آثاری سنجیده و عمیق که گویای تحقیق و تدقیق مفصل و مطول او بود.

نظر شما