شناسهٔ خبر: 49792405 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

آیت‌الله نوری همدانی: فرهنگ انقلابی درسطح بالا از ویژگی‌های علامه حسن‌زاده آملی بود

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی به مناسبت ارتحال علامه حسن زاده آملی آورده است: جامع بودن درعلوم عقلی و نقلی، تربیت و پرورش شاگردان برجسته، و برخورداری از فرهنگ انقلابی در سطح بسیار بالا از ویژگی‌های ممتاز ایشان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید در متن این پیام آمده است: رحلت حکیم متاله و عالم فرزانه حضرت آیت الله العظمی علامه حسن زاده آملی (رضوان الله تعالی علیه) موجب تاثر و تاسف فراوان گردید.

پیام حاکیست: جامع بودن در علوم عقلی و نقلی، تربیت و پرورش شاگردان برجسته، و برخورداری از فرهنگ انقلابی در سطح بسیار بالا از ویژگی‌های ممتاز ایشان بود که تالیفات متعددی در حوزه‌های مختلف علوم در جهت ترویج و تبین معارف اسلامی و نشر تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) از خود به یادگار گذاشتند که حقا در جامعیت و ذوفنون بودن کم نظیر بودند.

پیام می‌افزاید: فقدان آن عالم وارسته علم و عمل و تقوا را به حوزه‌های علمیه، جامعه علمی، شاگردان و علاقمندان و فرزندان معظم له و خاندان مکرم ایشان تسلیت عرض نموده از خداوند قادر متعال غفران و رحمت واسعه الهی را برای آن مرحوم مسالت دارم.

علامه حسن زاده آملی که سوم مهرماه در بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان آمل بستری شده بود،  در سن ۹۳ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

آیین تشییع پیکر این عالم وارسته فردا و همزمان با اربعین حسینی در آمل برگزار خواهد شد./ ایرنا 

علامه حسن‌زاده آملی به‌عنوان الگویی الهام‌بخش در اذهان باقی خواهد ماند

پیام تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور برای درگذشت علامه حسن‌زاده آملی

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله حسن‌زاده آملی

 

 

 

 

نظر شما